UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien kunnen we Willy overtuigen om een nieuwe traditie voort te zetten met Koningsdag? Of misschien regelt hij nog een Grieks eiland voor ons, om bijv. een week lang te stoken... :angel:

https://www.gids.tv/video/276592/be...mers-vuurwerk-hoeft-niet-afgeschaft-te-worden

Dit voelt inderdaad als nog een steek na.. Als zelfs het hoofd van de IC aangeeft dat een verbod GEEN invloed heeft op de druk in de zorg. Waar zijn we dan in godsnaam mee bezig in dit land :angry:

Dat zegt hij niet. Hij zegt geen druk op de IC. Druk op de eerste hulp is er altijd (al), geeft ie aan met deze dag. Verder nuanceert hij dat hij het verbod wel snapt in lijn met feestjes en vuurwerk. Want we zijn er niet.

We zijn afgelopen weken de speelbal van de politiek geweest. Om misselijk van te worden. Vertrouwen in de politiek is helemaal weg. Hoop dat de branche z’n kaarten volgende week goed gaat uitspelen. Want in deze situatie hebben ze sterke kaarten ben ik van mening. Hopelijk kunnen ze er nog enige garantie voor de toekomst uitslepen. Door zo abrupt en vlak voor de jaarwisseling als alles al in volle gang is te worden geconfronteerd met deze situatie denk ik dat je een sterke uitgangspositie hebt.

Rutte kwam op mij gisteren te laconiek over. Die ‘rommeluitspraak’ zou maar goed ook vanuit zijn frustratie zijn gekomen. Vind het te kort door de bocht om te zeggen dat deze discussie hem niet interesseert. Hij voelde zich er ongemakkelijk over. Kwam op mij over dat hij door links in een hoek is geduwd waar hij niet in wil zitten met zijn partij. Links heeft hem nu even in z’n macht. Die hebben een vies vuil spel gespeeld. Hierdoor heeft hij ook gezichtsverlies geleden met zijn partij. Denk dat de branche hier gebruik van moet maken. Denk dat er echt wel mogelijkheden zijn om als branche hoog politiek spel te gaan spelen nu, ze hebben volgende week een flinke voet tussen de deur bij het kabinet. Hopelijk gaat de branche dan niet alleen even bespreken hoe hoog de compensatie moet worden, maar slepen ze er dus ook enige garantie voor de toekomst uit of iets in die geest.

Gizmo, kom eens uit met jou visie hierover?

Misschien kunnen we Willy overtuigen om een nieuwe traditie voort te zetten met Koningsdag? Of misschien regelt hij nog een Grieks eiland voor ons, om bijv. een week lang te stoken... :angel:

Ik zeg ja! Speelde ook al door mijn hoofd. Waarom als wisselgeld niet een dag later in het jaar te gebruiken om van het vuurwerk af te komen. Maar dat zal waarschijnlijk wishfull thinking zijn. En daar zullen vast ook heel veel juridische aspecten aan zitten.

We zijn afgelopen weken de speelbal van de politiek geweest. Om misselijk van te worden. Vertrouwen in de politiek is helemaal weg. Hoop dat de branche z’n kaarten volgende week goed gaat uitspelen. Want in deze situatie hebben ze sterke kaarten ben ik van mening. Hopelijk kunnen ze er nog enige garantie voor de toekomst uitslepen. Door zo abrupt en vlak voor de jaarwisseling als alles al in volle gang is te worden geconfronteerd met deze situatie denk ik dat je een sterke uitgangspositie hebt.

Rutte kwam op mij gisteren te laconiek over. Die ‘rommeluitspraak’ zou maar goed ook vanuit zijn frustratie zijn gekomen. Vind het te kort door de bocht om te zeggen dat deze discussie hem niet interesseert. Hij voelde zich er ongemakkelijk over. Kwam op mij over dat hij door links in een hoek is geduwd waar hij niet in wil zitten met zijn partij. Links heeft hem nu even in z’n macht. Die hebben een vies vuil spel gespeeld. Hierdoor heeft hij ook gezichtsverlies geleden met zijn partij. Denk dat de branche hier gebruik van moet maken. Denk dat er echt wel mogelijkheden zijn om als branche hoog politiek spel te gaan spelen nu, ze hebben volgende week een flinke voet tussen de deur bij het kabinet. Hopelijk gaat de branche dan niet alleen even bespreken hoe hoog de compensatie moet worden, maar slepen ze er dus ook enige garantie voor de toekomst uit of iets in die geest.

Jij hebt exact hetzelfde gezien als ik. Hij had duidelijk geen zin om het er over te hebben, en heeft het met tegenzin moeten accepteren. Alsof ie is vreemdgegaan, en zijn scharrel beelden heeft die tegen hem gebruikt kunnen worden.

Vooral het stukje voor de toekomst. Zaak is inderdaad, dat de branche ergens moet vastleggen, dat de traditie gewaarborgd blijft voor een bepaalde duur.

Jij hebt exact hetzelfde gezien als ik. Hij had duidelijk geen zin om het er over te hebben, en heeft het met tegenzin moeten accepteren. Alsof ie is vreemdgegaan, en zijn scharrel beelden heeft die tegen hem gebruikt kunnen worden.
Het was in ieder geval geen prettig gesprek geweest in de Ministerraad nee. Rutte was aan het lachen als een boer met kiespijn vanaf het begin van de persconferentie.
maar of hij de gene is die zich hiertegen verzet heeft dat vraag ik me dan weer af als hij het vervolgens rommel noemt...

Good morning freaks!

We wisten het al, maar gisteravond is het kenbaar gemaakt en bevestigd door Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care.

Diederik Grommers die samen met Ernst Kuipers een zeer prominente rol speelt als het gaat om het managen van de zorg in de ziekenhuizen en op de IC-afdelingen tijdens deze coronacrisis..

De coronacrisis die door ons Kabinet is aangegrepen om een algeheel vuurwerkverbod in te stellen tijdens de komende jaarwisseling, want de zorg moet worden ontlast...

dhr. Grommers die gisteravond hetzelfde Kabinetsbesluit ontkracht met niet mis te verstane woorden... Grommers die nota bene als geen ander op de hoogte is van de werkelijke belasting in de ziekenhuizen..

Hoe krom en tegenstrijdig wil je het hebben?!

@Vuurwerkminister Gizmo75 >> Ga eens een SPOED-debatje aanvragen, ergens volgende week ofzo..

#vuurwerkprotest20-21

Laatst bewerkt:
Ik zeg ja! Speelde ook al door mijn hoofd. Waarom als wisselgeld niet een dag later in het jaar te gebruiken om van het vuurwerk af te komen. Maar dat zal waarschijnlijk wishfull thinking zijn. En daar zullen vast ook heel veel juridische aspecten aan zitten.

Misschien een idee voor in de loop der jaren dan? Genoeg andere landen/regio's die een nationale/regionale feestdag met eigen vuurwerk afsluiten.
Of zijn er nog vuurwerkfreaks hier die een relatie met Amalia over hebben voor onze hobby?

Het was in ieder geval geen prettig gesprek geweest in de Ministerraad nee. Rutte was aan het lachen als een boer met kiespijn vanaf het begin van de persconferentie.
maar of hij de gene is die zich hiertegen verzet heeft dat vraag ik me dan weer af als hij het vervolgens rommel noemt...

Hij heeft zich niet verzet, omdat het een deal betrof.

Rutte was er klaar mee, hij vindt het volgens mij helemaal geen rommel. Maar uit frustratie en onmacht zeg je wel eens dingen. Niets menselijks is Rutte vreemd. Achter deze uitspraak moet je niet teveel willen zoeken denk ik.

welke deal is er gemaakt dan?

Het is hier al wel eens langsgekomen. Ik heb me er niet in verdiept, maar volgens mij zou links de instemming met een of ander belastingplan als wisselgeld gebruikt kunnen hebben voor het vuurwerkverbod. En dan is het kiezen tussen twee kwaden: of belastingplan er niet door, of vuurwerkverbod. Helaas is het kwartje onze kant op gevallen.

Ik wil wel wat bijleggen om een goede advocaat in arm te nemen. Dus BPN start maar een crowdfunding, ik zal doneren. ALLES INZETTEN TEGEN DIT ONGEGRONDE VERBOD

Het is hier al wel eens langsgekomen. Ik heb me er niet in verdiept, maar volgens mij zou links de instemming met een of ander belastingplan als wisselgeld gebruikt kunnen hebben voor het vuurwerkverbod. En dan is het kiezen tussen twee kwaden: of belastingplan er niet door, of vuurwerkverbod. Helaas is het kwartje onze kant op gevallen.

Correct, kan de link even niet terugvinden. Maar het zaakje stinkt.

Vreselijk wakker worden zo, wat een enorme kater. Gisteren was echt een een git zwarte dag voor de hele vuurwerk branche en de vuurwerk liefhebbers. Wat hebben we allemaal in enorme spanning geleefd afgelopen weken. Helaas is het totaal de verkeerde kant opgevallen nu, maar ik hoop oprecht dat we de strijdlust van afgelopen tijd samen met de branche door kunnen zetten. En niet wachten tot November volgend jaar, maar direct 1 januari het gas erop. Aanpakken die linkse bende.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan