Ben opgegroeid in een echte vuurwerk-wijk in Enschede nee niet de SE Fireworks wijk. Genoeg andere wijken waar vuurwerk vollop verstookt wordt.
Als klein jochie voor het raam staren als er wat de lucht in ging voor oud het nieuw de knallen wekte me lust. Dit was al weken voor de dag der dagen.
Met oudjaarsdag slenterde ik als klein jochie door de straten opzoek naar niet afgegaan spul om alsnog te stoken. Gevaarlijk en gelukkig zag me moeder dat ook in. Mijn vader moest samen met mij en mijn broer maar naar de vuurwerkwinkel.
Daar was ik het natuurlijk mee eens
Een meterpakket werdt aangeschaft. De kleine vuurpijltjes en 2 pakjes rotjes +een klein matje werden al snel verdeeld onder mijn broer en mij.
Ik kreeg de smaak te pakken en wou meer vuurwerk de jaren die kwamen. Mijn ouders wouden er echter niet teveel geld aan spenderen en daarom speelde ik er slim opin dat als ik bepaalde klusjes deed of goed spaarde ik daarvan een deel vuurwerk mocht kopen.
Dat deed ik bij Haarman vuurwerk in Enschede. Jaren naar toe geweest.
Zon 8 slof rotjes wegjassen was niets. Later met strijkers en ander spul pronken. Naar Duitsland/belgie volgde al snel toen ik me rijbewijs kreeg. Weet nog goed dat mijn eerste rit naar Belgie Alpeco zou worden, Nooit aangekomen geen tomtom he en navigatie op de tele bestond niet. Sterker nog Snake op me nokia was net hagelnieuw en revolutionair.
Kwam uit bij een 1 of andere dierenzaak, god weet waar

. Stond de verkoper te roken achter de balie tussen de flashmatten

. Naja kofferbak vullen en go. Alpeco? Nooit geweest.
Jaren erop werdt siervuurwerk meer mijn ding en nu bijna enkel nog sier. Budget 1k. Per jaar.en nog lastig dan haha.
Klein spul haal ik ook, voor mijn zoon van 12 jaar die wil ik het gevoel doorgeven. De hobby, de passie.
Lukt aardig, wel anders dat hij de vuurwerkfolders niets bijzonders vind. Ik lag er als kind van wakker wanneer ze uit kwamen.
Fijne avond freaks.