Van Hemmen schrijft minister: ‘Illegaal vuurwerk voortaan onder Wapenwet’

L@rs

VWC lid
Van Hemmen schrijft minister: ‘Illegaal vuurwerk voortaan onder Wapenwet’

Burgemeester Bram van Hemmen van Sliedrecht pleit er in een brief aan minister Grapperhaus van Justitie en Veiligheid voor om illegaal vuurwerk vooraan onder de Wapenwet te laten vallen.

Daardoor zou hij beter kunnen handhaven op personen die dat illegale spul, dat volgens hem de kracht van een handgranaat heeft, afsteken. Een maand geleden pleitte hij daar, onder meer op deze site, ook al voor.

De brief is behalve door Van Hemmen door nog 21 burgemeesters uit het land ondertekend. Het kabinet wil vuurpijlen en knalvuurwerk nog dit jaar verbieden, maar dat is volgens Van Hemmen niet voldoende.

https://www.ad.nl/dordrecht/van-hemmen-schrijft-minister-illegaal-vuurwerk-voortaan-onder-wapenwet~a8d24c96/

Ik ben voor! En denk ook dat dit impact zal hebben op de gebruikers/handelaren van illegaal vuurwerk.

pff de woordvoerder van de ambulance dienst zegt net in het vragenuurtje dat er 0
aangiften waren afgelopen oud en nieuw.///////
CARNAVAL waren er meer tjonge jonge wat een antwoord weer!!!!!!

Ohja k*t bij nader inzien ben ik er toch niet zo enthousiast over..... bedoelde eigenlijk het zware (> 2 gram) spul.

Komen ze weer "de kracht van een handgranaat"!
Hebben we net gezien bij het Malieveld!
Volledig veld is ontzet , omstanders hebben gehoor beschadigingen!
En natuurlijk rondzwervende schermen.
Iedereen uit de 2e kamer die zijn komen kijken gehoorbeschadigingen.. want die handgranaat nummer 8.. pffff.

God zei dank viel het mee!

Ik ben voor! En denk ook dat dit impact zal hebben op de gebruikers/handelaren van illegaal vuurwerk.

Ja handelaren zullen zich dan een hoedje en een sjaaltje schrikken......(not)
Een illegaal wapen word gebruikt voor serieuze criminele activiteiten als we vuurwerk daar mee gaan vergelijken ook al is het illegaal dan gaat er iets niet goed.
Dat ze iemands ballen eraf draaien die vuurwerk gebruikt als wapen dan vind ik het een ander verhaal.

Back
Bovenaan