Een noodkreet van Liefhebbers

Kan zo op de voorpagina van de krant, erg mooi en kan me er 1000% in vinden. Zo jammer dat de traditie ieder jaar weer onder vuur ligt door een stel idioten (met een slok op) die denken dat ze onverwoestbaar zijn en alles maar kunnen flikken op dat moment.

Jij zegt het 'met een slok op' maar dit is in 9 van de 10 gevallen achterhaald net als de 25kg Regel.

Tegenwoordig bestaan er gehele straat bendes (en ik wil niet racistisch uit de hoek komen) maar ga dit hier toch vermelden, bestaande uit allochtonen mensen die dus vrijwel het gehele jaar door al voor onrust en overlast zorgen incl. aanhang/meeloop van misschien ook autochtonen mensen.,

En elk eind van het jaar gaan deze bendes over in straat terrorisme, gewoon weg omdat ze nu opeens over vuurwerk legaal/illegaal beschikken, niks aan de hand zou je denken?

Tot het gewoonweg op Oudejaarsdag tot dezelfde confrontatie komt, maar nu hebben de bendes het vuurwerk voor handen en nee de Politie gaat dit niet uit de weg sterker nog ze gaan er tegenin en laten het totaal escaleren met alle media berichten als gevolg.

Dit is hoe het vuurwerk elk jaar weer wordt neergezet in de media en een totaal verkeerd beeld geeft aan de rest van ons land, ik durf met zekerheid te zeggen dat dat al deze incidenten in het niets vallen wat betreft de mensen die wel gewoon goed en mooi met het vuurwerk om gaan.

Nederland wordt compleet ondermijnd door deze verkeerde vorm van media.

En dan nog even dit, de Autobranden.. Zijn we er nu Anno 2020 nog niet achter waarvoor er een stijging is in de maand December/Januari? De bezitters van de auto's lichten de verzekeringen op of laten het oplichten, erg moeilijk natuurlijk voor de verzekering om dit allemaal uit te gaan zoeken en na te gaan, misschien een idee om van half December tot half Januari de verzekering stop te zetten? stop in de zin van, mocht er in die periode een auto in de brand gaan 'wordt het niet vergoed door de verzekering' en dus zal er geen reden meer zijn voor deze mensen om er Überhaupt aan te beginnen en/of het Überhaupt te verwijten aan het Vuurwerk.

Arnhem, R.I.P.
Ik kan er maar niet over uit wat daar is gebeurd toen ik er oor naar kreeg op nieuwjaarsdag, wat een Tragedie, ik zie het voor me dat ik zelf met me dochtertje in die lift vast zou zitten, echt deze mensen waren op het verkeerde tijdstip op een hele verkeerde plek, en de gene die het Bankstel daar heeft neergezet/achtergelaten heeft net zoveel schuld als de gene die het in de brand staken, het bankstel had gewoonweg opgehaald moeten worden door de Kringloop of naar de Vuilstort ermee. ongelofelijk.,

(Een paar van mijn hersenspinsels, begrippen en definities over wat ik heb gezien, gehoord en heb meegemaakt)

Laatst bewerkt:
Hier in Den Haag zijn het net zoveel al dan niet meer autochtonen (tokkies met name) in de wijken Laak/moerwijk/Scheveningen/duindorp die rellen als dat het allochtonen zijn.

En dan nog even dit, de Autobranden.. Zijn we er nu Anno 2020 nog niet achter waarvoor er een stijging is in de maand December/Januari? De bezitters van de auto's lichten de verzekeringen op of laten het oplichten, erg moeilijk natuurlijk voor de verzekering om dit allemaal uit te gaan zoeken en na te gaan, misschien een idee om van half December tot half Januari de verzekering stop te zetten? stop in de zin van, mocht er in die periode een auto in de brand gaan 'wordt het niet vergoed door de verzekering' en dus zal er geen reden meer zijn voor deze mensen om er Überhaupt aan te beginnen en/of het Überhaupt te verwijten aan het Vuurwerk.
Het zal jouw auto maar zijn..... er zullen vast knakkers zijn die misbruik maken van de situatie, maar er zullen vast genoeg auto's de hens in gaan van mensen die geen kwaad in de zin hebben. Moet je daar dan tegen zeggen: "Sorry maar dat is het risico van oud&nieuw je bent niet verzekerd"?.

Verder heb je gelijk over bendes, maar je uitspraak van de samenstelling van deze groepen ben ik niet mee eens los van hoe het in de grotere steden is. Hier zie je genoeg blanke groepjes rotzooi schoppen

Hier in Den Haag zijn het net zoveel al dan niet meer autochtonen (tokkies met name) in de wijken Laak/moerwijk/Scheveningen/duindorp die rellen als dat het allochtonen zijn.
Same here. De allochtonen, de echte vluchtelingen/asielzoekers, hebben dat geld niet en cultuur niet. Het zijn de 2e en 3e generatie vnml Marokkanen/Turken die hun culturele opvliegendheid gemixt met onze gebruiken tot foutere diepten brengen, en het geld hebben dankzij hun bijwerkzaamheden...

De mensen van die bank net zoveel schuld??,....
Al ben je jong, je moet toch wel totaal debiel zijn om in een gebouw waar mensen wonen vuurwerk op een zeer brandbaar voorwerp te leggen, te gooien of hoe dan ook.
Durf nou toch ook eens de hand in eigen boezem te steken en gewoon durven zeggen dat ook legaal vuurwerk simpelweg weg bere link kan zijn.
Niet gepast om dit vreselijke gebeuren te gebruiken in de welles/nietes discussie.

Mooi geschreven stuk, heb m op de pagina's van Anti Vuurwerkverbod en De Vuurwerk Federatie gezet.

Goed verhaal! Ik zag hem zojuist op mijn Facebook tijdlijn voorbij komen via enkele vuurwerkdealers. Waaronder Rijswijkse Vuurwerkhal en Ed Raket. Dus langzaam aan gaat ie viral :)

Netjes! Ik kijk zelf de afgelopen dagen al niet op het nieuws en fb gaat alleen maar over tegen vuurwerk om gek van te woorden

Back
Bovenaan