Knapen van 13 gepakt met zwaar vuurwerk.

Niet om een hele discussie te starten, maar is het niet juist aan de politie om te bewijzen dat het wel als vuurwerk gebruikt wordt in plaats van andersom? Als je met bussen spuitverf door de stad loopt kan men die ook niet zomaar afpakken omdat je niet kan bewijzen dat je ze niet voor graffiti gebruikt. In dit geval lijkt het me eerder dat de jongens toegegeven hebben dat ze de intentie hadden het als vuurwerk te gebruiken. Ondanks het verhoogde 'slapende honden wakker maken'-gehalte zou ik graag eens een rechtszaak zien waarin iemand die voor P1 gestraft is pleit dat het daadwerkelijk voor pest control of vogels verjagen was. Ben benieuwd waar men de lijn trekt.

Klopt het kort dus een heterdaadje zijn maar aangezien p1 18+ is maakte het voor deze jongens niet zoveel uit.

Sterk optreden weer! Van de media.:frusty: Het feit dat ze dit weer oppikken van een tweet van meneer de wijkagent is een slap stukje journalistiek en dat ze het ook nog is opblazen met de titel zwaar vuurwerk is wel overdreven. Clickbait heet zoiets, puur inspelen op de frustratie van de lezers die de 'overlast' in hun buurt ervaren.

En tsja, die knapen weten dondersgoed dat het geen speelgoed is en het verboden is. Ze zullen het waarschijnlijk ook met de nodige adrenaline hebben gekocht van een instagram dealer. Het is niet dat ik het bagatalliseer, maar dit deed menig freak op dit forum ook denk ik dan in hun jeugd. Dit zijn wellicht de nieuwe generatie freaks. Mijn support hebben ze:p Dat ze gepakt zijn, hoort er dan wel bij, 'Risico van het vak'. Volgende keer sneller wegrennen:p

En tsja, die knapen weten dondersgoed dat het geen speelgoed is en het verboden is. Ze zullen het waarschijnlijk ook met de nodige adrenaline hebben gekocht van een instagram dealer. Het is niet dat ik het bagatalliseer, maar dit deed menig freak op dit forum ook denk ik dan in hun jeugd. Dit zijn wellicht de nieuwe generatie freaks. Mijn support hebben ze:p Dat ze gepakt zijn, hoort er dan wel bij, 'Risico van het vak'. Volgende keer sneller wegrennen:p[/QUOTE]

Ja dit dus, ik stak als 13 jarige ook de zwaarste knallers af die ik kon vinden. Dat is toch al 30 jaar geleden. Ik weet ook niet of dit nu de juiste knallers zijn voor deze jongens, ik ken ze niet maar misschien gaan ze er op een goede manier mee om. Ik zeg niet bij voorbaat dat ze ermee stunten en er onverantwoord mee omgaan. Of het de juiste tijd is om het af te steken daar ben ik vrij stellig is, mensen moeten eens niet zo moeilijk doen, zoals ik zei toen ik 13 was stak ik rond deze tijd ook knallers af. Lekker met zijn allen op de fiets, srtijkstuk op het stuur geplakt en strijkers afsteken. De mensen toen zeiden niets, keken op zijn ergst afkeurend maar lieten het gaan. Het is jammer dat de roep om een verbod zelfs ons heeft weten te overtuigen dat alles dat we 30 jaar geleden deden nu ineens zware misdaad is, jammer want ik hoop dat mijn kinderen dezelfde lol mogen beleven aan vuurwerk als ik heb gedaan.

Vroeger vielen er ook velen keren meer slachtoffers dan nu.

Dus leuk die romantische verhaaltjes van vroeger maar laat dat ook vooral in het verleden blijven.

Je mag nog blij zijn dat je Kinderen überhaupt vuurwerk mogen afsteken , en die 13 jarigen met nitraten maken die kans daarop nou niet bepaald groter.

we kunnen het weer een opgeblazen verhaal vinden(leuke woordspeling)..
maar het feit is wel dat door dit soort knapen er steeds harder geroepen word over een verbod.

en ja ik heb vroeger ook strijkers afgestoken toen ik 11 was maar ons voordeel was
dat er nooit over een verbod gelult werd en wij mochten maar van 22.00 tot 02.00 stoken dus we moesten wel wat eerder beginnen.:cool:

Vroeger vielen er ook velen keren meer slachtoffers dan nu.

Dus leuk die romantische verhaaltjes van vroeger maar laat dat ook vooral in het verleden blijven.

Je mag nog blij zijn dat je Kinderen überhaupt vuurwerk mogen afsteken , en die 13 jarigen met nitraten maken die kans daarop nou niet bepaald groter.

Er word nu niet minder vuurwerk afgestoken dan vroeger, het is ook niet minder zwaar. Waar komt die daling van gewonden dan vandaan? Niet van die 13 jarigen met nitraten hoor.

Er word nu niet minder vuurwerk afgestoken dan vroeger, het is ook niet minder zwaar. Waar komt die daling van gewonden dan vandaan? Niet van die 13 jarigen met nitraten hoor.

Knalvuurwerk is wel degelijk minder zwaar geworden naar mijn mening.

Maargoed je geeft zelf al aan waarom er vroeger meer slachtoffers waren dan nu, Vroeger maakt men zich er niet druk over, te weinig zelfs.

En nu maakt een deel van nederland zich TE veel druk erover.

dat gebiedje ertussen daar bevind ik mij :P

Back
Bovenaan