Ik ben een zelfontwikkelde vuurwerkliefhebber, hoewel het toch in mijn bloed zit, want ik ben niet de enige uit de familie. Mijn ouders hadden beiden nooit wat met vuurwerk en hielden mij er een beetje vanaf. Maar toen ik een jaar of 12 was begon ik in november met vuurwerkfilmpjes te kijken. Ik had iets ontdekt.
Ik ontdekte allerlei filmpjes waarin mensen vuurwerk afstaken en de grootste lol hadden op oudjaarsdag.'
Dus zo gezegd zo gedaan, ik mocht van mijn ouders vuurwerk afsteken. Ik moest het zelf wel betalen, maar geloof het of niet, ik heb voor 5 euro een hele avond lol gehad. Ik had een hele doos rotjes, 200 stuks, stuk voor stuk aangestoken. Wat was dat gaaf. Ook had ik toen nog legaal wat romeinse kaarsen. Het doosje grondbloemen was al de dagen er voor opgegaan, want ja die maakten toch geen knallen. Dit oud en nieuw was helaas het eerste oud en nieuw dat je niet meer overdag mocht afsteken. Ik heb dus nooit meegemaakt dat je zonder achterom hoeven te kijken kon stoken overdag.