Vuurwerk in Twente? De dealers hebben weer drugs op voorraad

blackmoon

VWC lid
Ik vraag me af wat deze redacteur zelf gebruikt?

Regelmaat valt er niet in te ontdekken, maar met enige regelmaat wordt de late avond opgeschrikt door het lawaai van vuurwerk dat afgestoken wordt. De berichten komen uit vele dorpen en steden.

Soms halen de knallen de krant. Eerder deze maand bijvoorbeeld, toen een VVD-raadslid in Rijssen-Holten meldde dat bewoners van de Rijssense wijken Veeneslagen en Braakmanslanden geregeld klagen over het afsteken van vuurwerk in hun buurten. In de weekenden, maar ook doordeweeks - het afsteken dan hè, niet het geregeld klagen.

Op verjaardagen hoor je de interessantste theorieën. Ook daar kwam deze week dit vreemde vuurwerk ter sprake. Iemand wist met grote zelfverzekerdheid: het vuurwerk wordt afgestoken om klanten te melden dat er een nieuwe voorraad drugs is aangekomen: je weet me te vinden.

Dat verandert de zaak. Ik heb geen idee of het waar is, maar het lijkt een plausibele verklaring voor het maffe gegeven dat er überhaupt vuurwerk wordt afgestoken op andere momenten dan rond de jaarwisseling.

Met reclame via deze ‘rooksignalen’ hoef je er als dealer geen WhatsAppgroep op na te houden, die altijd op enig moment zou kunnen uitlekken. Niets op papier, niets digitaal. Alleen mondeling, dat is het veiligst.

Nu deze theorie op tafel ligt, zal ik bij elke reeks knallen op de late avond denken dat er nieuwe voorraad is. Je zal als verder keurige burger maar uit pure baldadigheid een oude partij vuurpijlen afsteken, dan sta je er mooi op in de buurt.

Bron!

What de f$ck? Wat heeft die kerel op.
Columnisten kranen vaak onzin uit, daarvoor worden ze betaald neem ik aan maar dit slaat alles.

"het vuurwerk wordt afgestoken om klanten te melden dat er een nieuwe voorraad drugs is aangekomen: je weet me te vinden."

Juist ja, is een hoop nieuwe drugs hier in de omgeving dan... koekoek!

Haha, toch weer mooi een glimlach op m'n gezicht getoverd zo op de vroege ochtend :D

Ik vind de duivenmelker hier achter ook zeer verdacht, hij laat z'n duiven los op ongeregelde tijden. :rolleyes:

Back
Bovenaan