Knal-behoefte Geldrop-Mierlo wordt gepeild.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
GELDROP - MIERLO - Of inwoners van Geldrop-Mierlo dit jaar tijdens de jaarwisseling vuurwerk mogen afsteken, hangt mede af van de uitslag van een enquête die vanaf donderdag ingevuld kan worden.

Verbod
Nog dit jaar wil het gemeentebestuur praten en een besluit nemen over het vuurwerkbeleid. Gemeenten kunnen dat deels zelf invullen. Vlak voor de zomervakantie vond in de Tweede Kamer ook nog een debat plaats over het verder inperken van de afsteektijden en het verbieden van bepaalde soorten vuurwerk. Daarbij bleek dat er in het parlement geen meerderheid is voor een landelijk verbod op het afsteken van vuurwerk. Wel is afgesproken dat er wetgeving komt die het voor gemeentebesturen mogelijk maken om zo'n verbod in te voeren.

Beleidsvrijheid
Het college van B en W van Geldrop-Mierlo gaat onderzoeken welke beleidsvrijheid een gemeente nu precies heeft. Ook wordt aan organisaties en aan de inwoners gevraagd wat die willen. En dat gebeurt dus onder meer met die enquête.

Behalve paniek bij (huis)dieren veroorzaakt het jaarlijks geknal veel schade. Meestal aan verkeersborden en prullenbakken. Bij de laatste jaarwisseling moest een skateramp in Geldrop het ontgelden.

De (landelijke) regels zijn nu dat vuurwerk alleen afgestoken mag worden op 31 december tussen 18 uur en 1 januari 2 uur. Dat mag zonder vergunning als het gaat om consumentenvuurwerk.

694

https://www.ed.nl/geldrop-mierlo/knal-behoefte-geldrop-mierlo-wordt-gepeild~a9eee667/

Steeds meer en meer gemeente beginnen hiermee. Grrr :mad:
Iemand moet naar het Europese hof omdat de Nederlandse staat regeltjes m.b.t. vuurwerk afsteken omzeilen.

Die titel is al om te kotsen! :angry:

Doet mij namelijk echt denken aan een verslaving, alcoholbehoefte/nicotinebehoefte ofzo! Of ligt dat aan mij? Hou op schei uit, alles moet negatief zijn!

Ik stoor me ook wel eens aan de liefhebberijen van een ander, daar ga ik ook niet 24/7 over lopen zeiken en drammen in mijn omgeving!

Ik ook, met een postcode uit die regio via Funda! :D

Doe ik al jaren met regionale vragenlijsten! :bonk:

Als zij kunnen misleiden/frauderen/een hoax kunnen opzetten kunnen wij dat ook! :D
Beetje een Taskforce-OpsporingVuurwerkBommenmakers en GL meldpunt vuurwerkoverlast déjà vu! :wink:

Postcode 5662AA tot 5665WW kan je gebruiken.

bedankt voor het invullen, veel vrienden van mij wonen in die gemeente

Als je hebt ingevuld dat je tegen een centrale show bent en tegen vuurwerkvrije zones, moet je toch invullen wie die centrale show moet betalen en waar die zones moeten komen. Doe je dat niet, kun je de vragenlijst niet verzenden... Griezelig onderzoek, dat veel overeenkomsten vertoont met dat in Helmond.

Als je hebt ingevuld dat je tegen een centrale show bent en tegen vuurwerkvrije zones, moet je toch invullen wie die centrale show moet betalen en waar die zones moeten komen. Doe je dat niet, kun je de vragenlijst niet verzenden... Griezelig onderzoek, dat veel overeenkomsten vertoont met dat in Helmond.

Viel mij ook al op, een slecht in elkaar gezet onderzoek. Ben ook altijd zeer benieuwd of zon enquête de jeugd bereikt, dit is toch een groot deel wat vuurwerk afsteekt.

ik heb gekozen voor:
anders, namelijk: Niemand

Ingevuld.
Enge vraagstelling trouwens, bij de volgende vraag alleen maar keuze uit situatie inperken of gelijkhouden.
Vraag: Als het aan mij ligt dan zie ik het liefste:
Mijn antwoord: Anders, namelijk het gedogen van een verruiming van de afsteektijden.

Geldrop daar ken ik wel wat mensen. Wordt genoeg vuurwerk afgestoken. Maar denk maar niet dat die mensen deze enquête invullen. Zo krijg je dus vertekende beelden.

Geldrop daar ken ik wel wat mensen. Wordt genoeg vuurwerk afgestoken. Maar denk maar niet dat die mensen deze enquête invullen. Zo krijg je dus vertekende beelden.

Daarom zoveel mogelijk mensen hier op het forum om het te compenseren ;) En wat je zegt over genoeg vuurwerk dat klopt zeker, afgelopen jaar een stuk sky-line gefilmd waar je goed ziet dat er meer dan genoeg vuurwerk de lucht in gaat om 00:00.

Zal mijn steun ook maar eens bieden aan je vrienden door het invullen van de enquete:wink:
Daarom zoveel mogelijk mensen hier op het forum om het te compenseren ;) En wat je zegt over genoeg vuurwerk dat klopt zeker, afgelopen jaar een stuk sky-line gefilmd waar je goed ziet dat er meer dan genoeg vuurwerk de lucht in gaat om 00:00.

Back
Bovenaan