Banner GBV-WECO - ExportVuurwerk.nl
Pagina 1 van 25 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 361
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts

    Werken in een vuurwerkwinkel

    Ik sprak laatst een (oudere) freak die tijdens de 3 verkoopdagen voor Oud en Nieuw in een vuurwerkwinkel werkt.
    Hij verdient daar 200 euro per dag mee en mag aan het eind van oudejaarsdag nog eens voor 200 euro gratis aan vuurwerk meenemen.
    De werkzaamheden bestaan uit het afwerken van de voorbestellingen, sjouwen van vuurwerk uit de bunker naar de winkel en de verkoop in de winkel.
    Het schijnen hectische dagen te zijn, maar het wordt niet slecht beloond.
    Hebben jullie ervaring met het werken in een winkel tijdens de verkoopdagen?

    Ik ben ook wel eens gevraagd maar ik had toen afgezegd. Vooral omdat ik druk ben met kopen van vuurwerk en voorbereiden van oud en nieuw.

    Ben benieuwd naar jullie mening/ervaring.


  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    1.851
    Thanks
    2
    18 waarderingen in 14 posts
    Dit lijkt mij ook leuk om een keer te doen, alleen ik zit met een paar probleempjes.
    door het werk wat ik doe werk ik rond kerst heel veel en ben daarna dus helemaal uitgeput, en rond oud en nieuw ben ik zelf druk bezig met oud en nieuw etc.

    Afgelopen oud en nieuw ben ik met mattenfreak veel vuurwerkwinkels af gegaan, en we mochten bijvoorbeeld bij Vos die oa dynasty verkoopt achter de schermen kijken, is flink door werken hoor.. er zijn constant mensen bezig met vuurwerk uit te pakken en in te pakken voor bestellingen etc.

    Ik wil aankomend jaar wel proberen om bij een vuurwerk verkoop adres komen te helpen met bijvoorbeeld de bunkers te vullen etc, dit word al ruim vóór oud en nieuw gedaan dus heb ik er ook wel tijd voor.

    Guy heeft dit jaar wel bij een verkoop punt geholpen, mischien kan hij er meer over vertellen?


    Groeten,
    Kruitsnuiver
    Once a pyro, always a pyro

  3. #3
    VWC-Lid Invader's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2006
    Locatie
    Gäöl
    Berichten
    971
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Ik heb er nog nooit Mogen werken, aangezien dat 16 jaar en ouder is.
    Ik wordt over 6 dagen 16 dus ik ga deze zomer zeker eens langs en informeren.
    200 euro per dag, en 200 euro gratis vuurwerk? Dat is wel erg extreem. Mij lijkt het sowieso wel leuk om vuurwerk te verkopen zegmaar, en zeker om mensen uit te leggen wat zo de beste potten zijn zegmaar.
    En er dan nog 800 euro voor krijgen?
    Dat móét ik dus gaan doen dit jaar, ik ga toch al niet zoveel aan O&N uitgeven

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    1.851
    Thanks
    2
    18 waarderingen in 14 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door invader999 Bekijk bericht
    200 euro per dag, en 200 euro gratis vuurwerk? Dat is wel erg extreem.


    En er dan nog 800 euro voor krijgen?

    Ik denk dat er ook nog wel verschil in zit hoor per verkooppunt, en ook krijg je meer verdient als je ouder bent natuurlijk.

    Ik denk niet dat jij op 200euri per dag kan rekenen, aangezien Moontan het over een oudere freak had. ik denk dat je blij mag zijn met 5/8euro per uur, en dan mischien een korting op vuurwerk wat je daar koopt.
    Once a pyro, always a pyro

  5. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door invader999 Bekijk bericht
    Ik heb er nog nooit Mogen werken, aangezien dat 16 jaar en ouder is.
    Ik wordt over 6 dagen 16 dus ik ga deze zomer zeker eens langs en informeren.
    200 euro per dag, en 200 euro gratis vuurwerk? Dat is wel erg extreem. Mij lijkt het sowieso wel leuk om vuurwerk te verkopen zegmaar, en zeker om mensen uit te leggen wat zo de beste potten zijn zegmaar.
    En er dan nog 800 euro voor krijgen?
    Dat móét ik dus gaan doen dit jaar, ik ga toch al niet zoveel aan O&N uitgeven

    Invader, Kruitsnuiver heeft gelijk. Kijk het betreft een ouder iemand die zo wie zo meer betaald krijgt. Daarnaast praat je natuurlijk ook over lange dagen.!! Van 8 uur ,smorgens tot 9 uur ,s avonds.
    Ik zit er zelf aan te denken om een winkel te helpen met de voorbestellingen en misschien maximaal 1 dagje met de verkoop.
    Niet alleen voor de verdiensten natuurlijk, maar ook om de sfeer eens mee te maken, kijken wat er achter de schermen gebeurt, en proberen de consument (met name de niet- freak) van een goed advies te dienen.
    Want ik vindt het advies van de vuurwerkverkoper vaak om te huilen.

  6. Deze gebruiker waardeert moontan voor het bericht:


  7. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    614
    Thanks
    52
    35 waarderingen in 13 posts
    Ik zal hier even mijn ervaring delen met betrekking tot het helpen met de vuurwerkverkoop.

    Ik probeerde al enkele jaren of ik mocht helpen, echter werd mij altijd gezegd dat er genoeg mensen waren. Tot dit jaar het werd me zelfs aangeboden en dan nee zeggen is gekken werk, zeker omdat dit jaar 31dec geen verkoop was.

    Ik werkte bij een breeschoten dealer, niet mijn favoriete merk maar dat mag natuurlijk niet baten.
    Ik heb er 4 daagjes gewerkt.
    Woensdag de winkel klaarmaken, leegruimen enkele dozen openen de verpakking van die dozen zijn om te lachen hele kooi constructie en ook witte doeken deze geven vezels af die licht werken als glaswol. Dus lange mouwen en eventueel handschoenen is geen luxe.

    Donderdag, Vrijdag en Zaterdag was de verkoop. Ik werkte van 8 tot 7 a 8 lag aan de drukte. De eerste dag moetje echt even je draai vinden het is vrij hectisch, vooral bij mij verkooppunt dit is namelijk vrij klein. Maar mijn taken waren voornamelijk:
    De verkooprekken vol houden er mocht een 250 kilo aan vuurwerk en afgemaakte bestellingen liggen dus krijg jij de taak daar op te letten.
    Ook wanneer producten werden gevraagd even snel na de kelder rennen en het product pakken.
    Op drukke tijden hielp ik mensen met bestellingen resterende bedragen mocht ik afrekenen ook wanneer het rustig was stond ik wel eens achter de kassa.

    Het is best zwaar maar vervelen doet het geen enkel moment
    Had leuke collega's enjah dat helpt natuurlijk ook Wel leuk is dat wanneer gevraagd werd wat iets deedt altijd gezegd werd: uhm Guy kom eens helpen
    Waar ik versteld van stond was dat bijna niemand echt om vuurwerk gaf enjah dat zie je dus terug in de adviezen en omschrijvingen die mensen krijgen. Wie wil nou in de veronderstelling zijn dat hij een pot koopt en het dan een fontijntje blijkt te zijn

    Wat betreft de sfeer en ervaring die je op doet raad ik het iedereen aan. Maar realiseer je wel dat je voorbereidingen voor 31dec van te voren doet wegens tijd gebrek in de laatste dagen van het jaar. Of je moet de 31e veel tijd hebben maar wie heeft dat nou .

    Over wat het opleverd loopt echt heel erg uiteen. Ik zelf had mijn bestelling van rond de honderd euro gekregen. Verder kreeg ik nog iets van 80 euro uitbetaald. geen geweldig loon ofzo als je ziet wat die inkoop prijzen zijn
    Maar ik heb het ook meer gedaan om een ervaring en inzagen te krijgen in het werk.


    Ben voor dit jaar ook al gevraagd echter moet ik daar nog even over denken de 31e hoefde ik niet te werken zei hij al Misschien dit jaar bij de pro-line dealer

    Tot zover mijn ervaring .

  8. Deze 2 gebruikers waarderen Guy voor het bericht:


  9. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Guy
    Heel goed en leuk verslag heb je gemaakt.
    Het geeft heel goed weer wat je als verkoper beleeft in zo.n zaak.
    Precies wat ik ervan verwachtte.
    Je bent vreselijk druk, want je verveelt je geen moment. Maar het zal heel hectisch zijn.
    Ja en de beloningen lopen natuurlijk erg uiteen.
    Wat jij verdient hebt is niet slecht, maar wel veel minder als die persoon die ik beschreven hebt.
    Aan de andere kant is 160 euro bij elkaar ook niet slecht.

    Bedankt voor je verhaal.!!

  10. #8
    VWC-Lid tmffirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 september 2006
    Berichten
    30
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Ik zou het niet willen omdat ik dan op oudjaarsdag moet werken

  11. #9
    VWC-Lid Invader's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2006
    Locatie
    Gäöl
    Berichten
    971
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
    Invader, Kruitsnuiver heeft gelijk. Kijk het betreft een ouder iemand die zo wie zo meer betaald krijgt. Daarnaast praat je natuurlijk ook over lange dagen.!! Van 8 uur ,smorgens tot 9 uur ,s avonds.
    Ik zit er zelf aan te denken om een winkel te helpen met de voorbestellingen en misschien maximaal 1 dagje met de verkoop.
    Niet alleen voor de verdiensten natuurlijk, maar ook om de sfeer eens mee te maken, kijken wat er achter de schermen gebeurt, en proberen de consument (met name de niet- freak) van een goed advies te dienen.
    Want ik vindt het advies van de vuurwerkverkoper vaak om te huilen.
    Haha, en denk je dat ik dat niet weet, over dat loon ?
    En Kruitsnuiver, 5/8 euro loon per uur is misschien zelfs te veel. Bij mijn huidige werkgever krijg ik ruim betaalt en verdien er 4 euro per uur mee (als 16-jarige).
    Maar nog steeds, het blijft een ervaring waard, ik verdien er ( 4 x 36 ) minimaal 144 euro mee en het zal voor het eerst niet ellenlang wachten en naar mijn vuurwerk kijken zijn totdat het 24.00 uur is.

    En zoals Guy al heeft aangegeven, ik (wij, freaks allemaal) kan ze nog het een en het ander leren over vuurwerk.

  12. #10
    VWC-Lid MGMT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 november 2006
    Berichten
    1.567
    Thanks
    840
    571 waarderingen in 288 posts

    Post

    Maar als je ergens alle verkoopdagen gaat werken heb je toch geen tijd meer om je eigen vuurwerk op te halen ??
    Vuurwerk is een passie!

  13. #11
    VWC-Lid Invader's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2006
    Locatie
    Gäöl
    Berichten
    971
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Vast wel, die tijd maken we
    En ik ga dit jaar alleen s'avonds vuurwerk afsteken, dus heb niet zoveel tijd nodig.

  14. #12
    Pyroworld Firespree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 juni 2006
    Locatie
    Achter de dijk...
    Berichten
    1.251
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 3 posts
    Ja zit er zoals veel van de freaks natuurlijk vaak genoeg over na te denken om de laatste dagen in een vuurwerkwinkel te gaan werken maar en werken en een show in elkaar proberen te zetten gaat gewoon niet lukken en dat wil ik ook niet...
    Dus misschien over 2 jaartjes ofzo
    Eén ding weet ik zeker we zouden met zijn allen een flink profi winkel kunnen neerzetten waar de consument ook echt waar voor zijn geld krijgt!!!
    Maja vind maar ff een winkel die ons het laat regelen Was ff lichte brainstorm xD

  15. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    614
    Thanks
    52
    35 waarderingen in 13 posts
    Nee om een show te creeëren en teven in een winkel te werken is gewoon niet te doen. Want als je thuis komt wil je graag wat eten en lekkers drinken en even de forums checken en dan slapen erna wil je weer na bed omdat je weer vroeg op moet

    Over het ophalen, bij je verkoop punt neem je het aan de eind va de dag mee. Het andere moetje door vrienden op laten halen of je ouders

  16. #14
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Goed ik zal mijn ervaring even neer pennen van de verkoop bij Alpeco Fireworks.

    Vannaf ongeveer midden november is het daar iedere dag rete druk. De verkoop gaat integenstelling to in Nederland vaak helemaal anders!

    als klant kies je je produkt je noteerd het op de lijst en je gaat naar de kassa. afreken en dan is het wachten. Wat er dan achter de schermen gebeurd is het volgende:

    Een van de personeelleden neemt het lijstje wat uit de printer komt mee. op dit lijsjte staan de produkten. Nu hoor ik je denken hoe weten ze nu in welke bunker iets staat? Dat is redelijk eenvoudig. op het lijstje zijn de produkten gesorteerd op bunker volgorde. Op iedere bunker staat een nummer en die correspondeerd dan met het geen erop het lijstje staat.

    zo maak je eenvoudig een ronde langs de bunkers. Dat je niet direct alle producten weet te liggen is logsich. Maar overal hangen duidelijk de artikelnummers boven de produkten. Het kan wel eens voorkomen dat ze pardoes het artikel pakken wat er naast ligt of zo of het verkeerde. waar mensen werken worden fouten gemaakt. Het is ook mede dáárom dat je een controle lijst krijgt of alle spulletjes die je besteld hebt wel gepakt zijn of niet het verkeerde.

    Alpeco is en blijft een Groothandel. Soms lees en hoor ik wel eens ik ga 10 pakjes strijkers kopen, ik wil korting! Is typisch nederlands, korting om het minste of geringste. Affijn, bij Alpeco zijn ze dan ook allerminst onder de indruk. Als je daarintegen 10 kartons koopt, dan wordt het anders. Maarja daarvoor is het dan ook een groothandel.

    Ook hoor ik vaak ze geven nooit wat gratis weg, bij Zena en orignals krijg je veel gratis! Ja dat klopt, maar dat is 90% van de keren iets wat of niet te verkopen is. Of iets wat niet door de keuring is gekomen of een sample is, en dat is strafbaar om dat te verkopen of weg te geven. Dus doet Alpeco dat niet. Ze geven wel dingen weg hoor, maar dat is dan meestal overschot voorraad van gekeurd vuurwerk. Maar niet zoveel als de collegas uit olen, en wel om boven beschreven redenen. Het is dus geen krenterigheid, ofzo.


    Hoe de sfeer er is? Druk. Mensen die er eens geweest zijn zullen tot de conclusie komen dat het er meestal druk tot erg druk is. in tegenstelling tot de overburen waar het bizar genoeg rustig en soms gewoon compleet uitgestorven is. maar goed, De sfeer achter de schermen is een beetje hectisch, maar toch wel gezellig, er wordt veel gelachen en zowat iedereen staat achter de producten die ze verkopen, en ze hebben er ook verstand en interesse in.

    Voor de laatste 3 of 4 dagen, eerder de laatste 2 weken moet Alpeco het een klein beetje hebben. Ze halen er dan de meeste omzet! De rest van het jaar zijn een deel van de bunkers ingeruimd voor de opslag van vuurwerk voor hun vuurwerkshows, en om andere vuurwerkbedrijven te voorzien van vuurwerk die shows schieten. Vannaf september wordt die voorraad afgebouwd om in Oktober geheel gereed te zijn voor de verkoop in de winkel (en het leveren van andere winkels) de laatste maanden van het jaar

    De laatste maanden vannaf Oktober wordt Alpeco trouwens 2x per dag bevoorraad vanuit Luik en het grote bunker complex in Sugny waar ze 31 bunkers hebben van ieder 20 ton sas opslag capaciteit. Even ter vergelijking, Orignials heeft er daar 1. De bunkers zijn overigens, oude navo bunkers, het kan wel eens voorkomen dat er teveel sneeuw ligt en dan kan er niet geleverd worden.

    zo, tot zover een klein kijkje achter de schermen van Alpeco
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  17. #15
    Pyroworld Firespree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 juni 2006
    Locatie
    Achter de dijk...
    Berichten
    1.251
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 3 posts
    Echt leuk om te lezen RedBaron heb zelf grotendeels al wel beetje meegemaakt aangezien we meestal vroeg in het jaar gaan en je dan gewoon ff moet omrijden alvast en dan zie ik ze altijd wel lopen (krijg altijd de behoefte om te zeggen: moet ik even helpen )
    Over het meegeven ja vorige keer paar aansteekstokken maja 10% korting is zeker!!!!! niet mis!!!!! scheelt je zo ruim 100 euro in mijn geval dan
    Vraagje gelijk RedBaron sta jij ook wel eens te verkopen...?
    Ga ik het je moeilijk maken namelijk

Pagina 1 van 25 12311 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •