Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 27
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts

    VVD: 'Gedoogzone langer afsteken vuurwerk in Zederik'

    VVD: 'Gedoogzone langer afsteken vuurwerk in Zederik'

    ZEDERIK • De VVD pleitte maandagavond voor het instellen van een gedoogzone voor het
    meerdere dagen afsteken van vuurwerk in de gemeente Zederik.
    Het doel: terugdringen van overlast van vuurwerk tijdens de viering van oud en nieuw. "De
    handhaving van de huidige tijdstippen waarop vuurwerk afgestoken mag worden werkt niet",
    constateerde VVD-fractievoorzitter Hanneke van der Leun. "Daarnaast heb je te maken met groepen inwoners die liever minder vuurwerk zien en anderen die lekker willen knallen."
    VVD Zederik zag de oplossing in een gedoogzone, waarin vanaf 28 december tot en met de viering van oud en nieuw vuurwerk afgestoken kan worden. "Zo'n locatie zou dan buiten de woonkern moeten zijn, zodat inwoners er geen overlast van ondervinden. Tegelijkertijd maakt het de handhaving er veel gemakkelijker op."

    Waarnemend burgemeester André Bonthuis vond het een creatieve oplossing, maar kon er niet in meegaan. "De handhaving is niet optimaal, dat ben ik met u eens. Maar daarin zie ik geen aanleiding om de ruimte om vuurwerk af te steken dan juist uit te breiden. Het is ook niet mogelijk om lokaal op deze wijze af te wijken van het landelijke beleid."

    https://www.hetkontakt.nl/regio/albl...rk-in-zederik-

  2. Deze 11 gebruikers waarderen moontan voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.293
    Thanks
    14.075
    5.844 waarderingen in 1.886 posts
    Wauw geniale oplossing. Voor heel het land toepassen svp

  4. Deze 4 gebruikers waarderen 3xh voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Zoiets hadden ze in Zwijndrecht vroeger ook dat was nog leuk toen.

  6. Deze gebruiker waardeert chappie voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Ik heb het mee gemaakt dat je op meerdere dagen mocht afsteken. Ik heb er ooit eens een topic over gemaakt:

    http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthr...tijden-vroeger

  8. Deze 4 gebruikers waarderen moontan voor het bericht:


  9. #5
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Was wel gek omdat er dan een verordening in de streekkrant stond vermeld niet iedereen wist dat maar goed het was leuk

  10. #6
    VWC-Lid Vuurwerk079's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    653
    Thanks
    356
    407 waarderingen in 166 posts
    Zou wel ideaal zijn 1 of 2 Gedoogzone per provincie. Erg leuk om s'middag alvast iets met b.v. kinderen af te steken en leuk om een paar cakes voor oud en nieuw alvast te proberen en de films alvast hier te kunnen plaatsten

  11. Deze gebruiker waardeert Vuurwerk079 voor het bericht:

    3xh

  12. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 oktober 2009
    Berichten
    22
    Thanks
    5
    8 waarderingen in 5 posts
    Strak plan! Ben alleen benieuwd hoe men een zone toewijst aangezien er altijd mensen in de buurt zijn die klagen, vooral als dat meerdere dagen gaat worden.

  13. #8
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Op zich een leuk idee, en inderdaad, ik zou er gortig gebruik van maken. Vraag me alleen af ghoe dat eruit ziet. Een plein? Een heel gebied? Politie erbij? Dicht op elkaar?

    Over de uitvoering dus nog een hoop te bedenken, maar ik ben wel erg blij dat er een keertje anderom geredeneerd wordt.

  14. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2014
    Berichten
    650
    Thanks
    125
    710 waarderingen in 227 posts
    Prima idee met alleen maar winnaars. Mensen hebben minder overlast en stokers meer plezier. Zo kan het dus ook ipv alleen maar verbieden.

  15. #10
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Op het eerste gezicht een aantrekkelijk idee. Maar er schuilt mijn inziens een addertje onder het gras. Voor je het weet kun je ook op oudjaarsavond alleen in die gedoogzone terecht.

  16. Deze 4 gebruikers waarderen Fegefeuer voor het bericht:


  17. #11
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.293
    Thanks
    14.075
    5.844 waarderingen in 1.886 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fegefeuer Bekijk bericht
    Op het eerste gezicht een aantrekkelijk idee. Maar er schuilt mijn inziens een addertje onder het gras. Voor je het weet kun je ook op oudjaarsavond alleen in die gedoogzone terecht.
    Al ik daar 3 dagen onder begeleiding me mag vermaken teken ik er voor..
    Beter gedoogzone dan helemaal verboden.

  18. #12
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fegefeuer Bekijk bericht
    Op het eerste gezicht een aantrekkelijk idee. Maar er schuilt mijn inziens een addertje onder het gras. Voor je het weet kun je ook op oudjaarsavond alleen in die gedoogzone terecht.
    Precies, dat is nu net wat ze willen.... de volgende stap is inderdaad wat jij schetst.

  19. Deze gebruiker waardeert Pyroboy26 voor het bericht:


  20. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    25 september 2012
    Berichten
    148
    Thanks
    164
    90 waarderingen in 52 posts
    ik heb hier toch een dubbel gevoel bij. meerdere dagen vuurwerk afsteken is natuurlijk altijd goed nieuws, maar omdat op een aangewezen stuk grond te doen vindt ik net zo slecht plan als en een centrale vuurwerkshow. we hebben het bij zo een show vaak over de veiligheid, wat als er wel een flapdrol een cobra afsteekt in de menigte. juist en wat als die flapdrol dat doet op dat veldje met vuurwerk liefhebbers die alleen daar een paar dagen mogen knallen. dat is pas schijnveiligheid. of je het nu wel of niet wilt toegeven je blijft er altijd van die gasten bij houden die het vuurwerk misbruiken en het verpesten voor de liefhebber. wat is nu wel een goede oplossing, ja dat is een goede vraag. terug in de tijd is niet mogelijk, maar mijn gevoel zegt toch echt de opvoeding. als ik vroeger ging stunten met vuurwerk kreeg ik een punter tegen mijn achterste en kon ik binnen zitten. en maar hopen dat ik oudjaarsavond naar buiten mocht. sorry dat ik zo afdwaal maar ik neem aan dat de liefhebbers van vuurwerk weten wat ik bedoel. ik zou zeggen gewoon afsteken toestaan tijdens de verkoopdagen, en dan wel een aantal plekken vanzelf sprekend mijden, zoals oa ziekenhuizen en dergelijke.

  21. #14
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fegefeuer Bekijk bericht
    Op het eerste gezicht een aantrekkelijk idee. Maar er schuilt mijn inziens een addertje onder het gras. Voor je het weet kun je ook op oudjaarsavond alleen in die gedoogzone terecht.
    Interessant punt, maar ik zie die volgorde niet voor me. Dat zou betekenen dat je dus eerst de boel gaat verruimen naar 3 dagen, om vervolgens in te perken naar oudjaarsavond op aangewezen plekken.

    Wat ik wel denk is dat er steeds meer vuurwerkvrije zones komen, wat eigenlijk op hetzelfde neerkomt. In de reguliere woonwijken zal dit geen gevolgen hebben.

    Uiteindelijk zullen dit soort initiatieven allemaal stranden, omdat de landelijke wetgeving hiervoor aangepast moet worden. En dat gaat nooit gebeuren in ons voordeel.

  22. Deze gebruiker waardeert Avalanche voor het bericht:


  23. #15
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Ja, eerst verruimen zodat het vuurwerk de bebouwde kom uit is. Is dat eenmaal geaccepteerd, dan krijgen we de traditionele oudjaarsviering nooit meer terug en is het een fluitje van een cent voor autoriteiten om die drie dagen gedoogzone, desnoods stapje voor stapje en over een aantal jaren uitgesmeerd,af te bouwen naar een paar uur op 31-12.

    Voorbeeld: kijk hoe de VVD de afgelopen tien jaren is omgegaan met de hypotheekrente-aftrek.

    Kortom: gedoogzone buiten de bebouwde kom op 29-12, 30-12 en voor mijn part 31-12 overdag, is een uitstekend idee. Maar handen af van de oudjaarsavond, koste wat het kost!



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Interessant punt, maar ik zie die volgorde niet voor me. Dat zou betekenen dat je dus eerst de boel gaat verruimen naar 3 dagen, om vervolgens in te perken naar oudjaarsavond op aangewezen plekken.

    Wat ik wel denk is dat er steeds meer vuurwerkvrije zones komen, wat eigenlijk op hetzelfde neerkomt. In de reguliere woonwijken zal dit geen gevolgen hebben.

    Uiteindelijk zullen dit soort initiatieven allemaal stranden, omdat de landelijke wetgeving hiervoor aangepast moet worden. En dat gaat nooit gebeuren in ons voordeel.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •