Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 7 van 16 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 105 van 239
  1. #91
    Banned
    Geregistreerd
    13 november 2015
    Berichten
    275
    Thanks
    105
    99 waarderingen in 67 posts
    Alles wat niet mag is nog leuker om te kopen,toch?

  2. #92
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 januari 2015
    Berichten
    3
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Heb je een linkje hoe jij dit kan bevestigen? Dit zou heel goed nieuws zijn voor de Belgische vuurwerk winkels.

  3. #93
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 januari 2015
    Berichten
    3
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeejayTim Bekijk bericht
    Er gaan trouwens geruchten dat er in België matten/rollen uit categorie 3 zullen worden toegestaan en dat er een wijziging komt op het Ministerieel Besluit van 1 november 2015 (het besluit waarin staat dat alleen alles uit C1/F1 en C2/F2 in België mag worden verkocht).
    Weet iemand hier meer over?
    Heb jij misschien een linkje waarin dit staat? Ik hoop op een reactie.

  4. #94
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts
    Even een bump. Al iets meer bekend/nieuws. 2017 komt eraan, nog 194 dagen te gaan
    http://www.youtube.com/c/ReVerser

  5. Deze gebruiker waardeert Reverser voor het bericht:


  6. #95
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverser Bekijk bericht
    Even een bump. Al iets meer bekend/nieuws. 2017 komt eraan, nog 194 dagen te gaan
    Ik dacht begrepen te hebben dat de nieuwe regels halverwege Juli 2017 van kracht gaan dus dat we komend oud en nieuw nog met de oude regels zitten.

  7. Deze 2 gebruikers waarderen RandomDaniel voor het bericht:


  8. #96
    VWC-Lid RickB's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2009
    Berichten
    496
    Thanks
    101
    180 waarderingen in 77 posts
    Ben ook wel benieuwd naar die informatie over de matten. Dat was voor mij toch altijd wel een traditie dingetje om 0.00 zou wel jammer zijn als die ten einde komt. Zal het vegen diep in de nacht met een pilsje missen!

  9. #97
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Bijzonder dit....

    Het duurt dus nog een jaartje en er is haast nog niets duidelijk. Er is vooralsnog alleen maar gespeculeer mogelijk. Ik begin toch wel zeer benieuwd te worden!

  10. #98
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RandomDaniel Bekijk bericht
    Ik dacht begrepen te hebben dat de nieuwe regels halverwege Juli 2017 van kracht gaan dus dat we komend oud en nieuw nog met de oude regels zitten.
    Gaat mij meer om 2017. Er zal toch al wel een besluitvorming aanwezig zijn. In regels maken zijn we in Nederland wel heel goed namelijk.
    http://www.youtube.com/c/ReVerser

  11. #99
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Het is een rara gang van zaken vind ik.
    Er wordt hoog van de torens geblazen, maar er is nog zo ontzettend veel onduidelijk.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  12. #100
    VWC-Lid Fric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 juli 2009
    Berichten
    990
    Thanks
    75
    883 waarderingen in 387 posts

  13. #101
    VWC-Lid Fric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 juli 2009
    Berichten
    990
    Thanks
    75
    883 waarderingen in 387 posts
    ILT:

    Wat betreft vuurwerk gaat de inspectie de komende jaren de effectiviteit van de handhaving gericht op de importeurs vergroten omdat de beoogde verbetering van de naleving op productveiligheid niet doorzet. Dit betekent dat het toezicht erop gericht is om de importeurs van vuurwerk nadrukkelijker aan hun verantwoordelijkheid voor deugdelijk vuurwerk te houden. Zo zullen veel meer dan nu bestuursrechtelijke instrumenten worden ingezet om die, waar nodig, af te dwingen. Daarnaast zal de aanpak van de illegale handel in zwaar, foutief geclassificeerd vuurwerk, aandacht blijven krijgen.

    Met de ketenpartners worden samenwerkingsacties uitgevoerd op het terrein van illegale vuurwerkhandel waarbij aandacht wordt geschonken aan webshops, transport met postpakketten en internetresearch. Er is een toenemende samenwerking met andere EU-lidstaten over de vuurwerkstromen die naar Nederland lopen via havens als Hamburg, Gdansk, Antwerpen en Le Havre.

    Op het gebied van vuurwerk werkt de inspectie intensief samen met de politie en de Douane om het toezicht te versterken en de invoer van illegaal vuurwerk tegen te gaan. Daarnaast werkt de inspectie samen met gemeentes, de provincie, de Belastingdienst, de Kmar en internationale partners in Europa en China. De samenwerking met China is primair gericht op beperking van de invoer van foutief geclassificeerd vuurwerk en afwijkend consumentenvuurwerk.

    In het kader van de ketenregie vuurwerk zal de inspectie het voortouw nemen.

  14. Deze gebruiker waardeert Fric voor het bericht:


  15. #102
    Banned
    Geregistreerd
    10 januari 2006
    Berichten
    2.444
    Thanks
    2.118
    3.155 waarderingen in 1.183 posts
    Als ik de link hierboven even snel lees, houd het dus voor belgie in dat...er vanaf 2017 nog steeds niet meer dan 1kg nem mag worden ingekocht. Daarnaast worden doorlontboxen verboden omdat er teveel nem in zit???
    Die gekke belgen hebben dadelijk nog eerder een verbod dan nederland...

  16. #103
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 augustus 2012
    Berichten
    436
    Thanks
    215
    521 waarderingen in 210 posts
    Wat ik tot nu toe weet is dat de RACT zoals deze nu is (met verbod op babypijlen / mini rockets en romeinse kaarsen) ook in 2017 zo blijft. Weet iemand hier meer over?

  17. #104
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Ok ik denk dat (heb niet uitgezocht hoe het zit wettelijk)maar hoe nederland in elkaar steekt weet ik wel.als het zo is wat mensen op vwc zeggen dat men vanuit europa een keuze verwacht van nederland, wel ik wel wat hun beleid gaat zijn.men gaat hier de minste vorm uitkiezen in mijn woorden de lichtste vuurwerk reglement, en misschien uitbreiden met meer vuurwervrije zone, s misschien nog sleutelen aan de afsteek tijden.

  18. #105
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Hierbij een filmpje waarin uitgelegd wordt hoe het nu met die 1 kilo regel etc. zit.
    Ook gaat Ruben hier in op de regels van 2017.

    Kortom komen de veranderingen concreet hierop neer:

    - Bij aankoop van meer dan 1 kg vuurwerk moet je een ADR-formulier invullen voor de Belgische politie zodat het legaal is wat je doet

    - Je moet een Belgisch goedgekeurde brandblusser bij je hebben

    - Je aankopen worden in dozen dichtgetaped.


    Allemaal de nieuwe regels. Ook legt Ruben een stukje uit over de regels van 2017. Overigens wat mijn mening betreft doodzonde dat het zo moet en dat onze hobby stukje bij beetje wordt ingeperkt, maar het is helaas niet anders.


  19. Deze 3 gebruikers waarderen vuurwerkfreakk voor het bericht:


Pagina 7 van 16 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •