Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 34
  1. #1
    VWC-Lid Cracking Thunder's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 januari 2008
    Berichten
    116
    Thanks
    92
    67 waarderingen in 22 posts

    'Ze durven me niet meer in mijn ogen te kijken'



    Een knal. Rondspringend glas. Overal bloed. De overgang van 2014 op 2015 verloopt voor Ronald van der Giesen dramatisch. Hij verliest zijn oog bij het aansteken van een vuurwerkpot.

    Neem ons mee terug naar woensdagavond 31 december.
    We vierden Oud en Nieuw bij ons thuis. Samen met een vriend pakte ik na twaalf uur een pot legaal siervuurwerk uit. De pot had twee lonten. Ik stak de ene aan en mijn maat probeerde de ander. Die van mij brandde snel, maar die van hem deed het niet.

    Je was in de veronderstelling dat beide aan moesten?
    Ja. Omdat het bij hem niet lukte boog ik me over de pot om zijn lont aan te steken. Voor ik er erg in had klapte het vuurwerk in mijn gezicht.

    Paniek?
    Grote paniek. Door de klap spatte het vuur alle kanten op en moest iedereen wegduiken. Het ging zo snel, toch wist ik dat het goed fout zat.

    Je noemt hetgeen jou is overkomen een ongeluk, geen risicovolle actie.
    Je denkt altijd: dat gebeurt mij niet. Je ziet de beelden op de televisie en denkt dan: die mensen zullen wel gestunt hebben. Nu pas besef ik dat het iedereen kan gebeuren.

    Waarin ben je beperkt?
    Ik zie niks meer met mijn linkeroog. De oogbal is doormidden gescheurd. De snee onder mijn oog komt van mijn brilglas dat kapot klapte. Tijdens het ongeluk had ik stomtoevallig mijn bril op; normaal draag ik lenzen. Had ik de bril niet gedragen, dan was ook mijn andere oog verloren gegaan.

    Lees ook: Oogartsen zien 'minimale daling' vuurwerkletsel

    Een kerngezonde 26-jarige man komt plots in een wereld van ziekenhuizen en operatietafels terecht.
    Een groot contrast. Vanuit Numansdorp rijden we nu wekelijks naar Het Oogziekenhuis Rotterdam. Sinds de jaarwisseling ben ik één keer geopereerd en ben ik drie keer op controle geweest. Over een paar weken moet ik opnieuw onder narcose om de hechtingen uit mijn oog te laten halen.

    Reageren mensen anders op je?
    Ik merk dat mensen me niet meer in mijn ogen durven kijken. Ze ontwijken mijn blik. Ik zit er niet zo mee, maar ineens heb je wel dat stempel van vuurwerkslachtoffer.

    Zijn er dingen die nu echt niet meer gaan?
    Toevallig heb ik vorige week 100 meter in mijn auto gereden. Die linkerhoek is lastig, ik moet mijn hele lichaam draaien wil ik daar iets zien. De ondertiteling op tv is ook een ramp en toen ik vorige week zout op mijn eitje wilde doen, kieperde ik het er naast.

    Is het zo dat uit al dit kwaads ook iets goeds voortvloeit?
    Dit is een zwarte bladzijde in mijn leven, maar juist op zulke momenten leer je mensen kennen. Mijn vrouw, Sabine, is een gigantische steun. We zijn nog dichter naar elkaar toegegroeid.

    Is 31 december 2015 al door je hoofd geschoten?
    Die avond blijf ik binnen. Ik raak dat spul nooit meer aan.

    http://www.metronieuws.nl/binnenland...ogen-te-kijken

    Manmanman. Ontzettend triest voor die gozer natuurlijk, maar hoe krijg je het voor elkaar.. Vlaag van verstandsverbijstering misschien?

  2. Deze gebruiker waardeert Cracking Thunder voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid dennis-pyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.976
    Thanks
    1.700
    1.521 waarderingen in 566 posts
    2 wijze lessen

    Les 1 draag altijd een vuurwerk bril
    Les 2 Lees altijd! de gebruiksaanwijzing. Dit heeft hij kennelijk niet gedaan anders had hij nooit 2 lonten proberen aan te steken. Aangezien er duidelijk op een van de lonten reserve lont staat.

    Voor de rest erg sneu dit gun je niemand
    Stoken tot we er bij neervallen!!

  4. Deze 9 gebruikers waarderen dennis-pyro voor het bericht:


  5. #3
    Super Moderator arviidd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    3.558
    Thanks
    9.236
    3.547 waarderingen in 1.465 posts
    Vervelend: maar hij doet ook alles fout
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  6. Deze 2 gebruikers waarderen arviidd voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 oktober 2011
    Berichten
    254
    Thanks
    69
    375 waarderingen in 110 posts
    ''Omdat het bij hem niet lukte boog ik me over de pot om zijn lont aan te steken''

    Hij brandt toch? ga dan weg!
    gebruiksaanwijzingen zijn er niet voor niets..

    niet slim, maarja wel zwaar ***** natuurlijk.

  8. Deze gebruiker waardeert Donderduif voor het bericht:


  9. #5
    VWC-Lid kapiteinkonijn's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 oktober 2010
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    600
    Thanks
    424
    427 waarderingen in 157 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dennis-pyro Bekijk bericht
    2 wijze lessen

    Les 1 draag altijd een vuurwerk bril
    Les 2 Lees altijd! de gebruiksaanwijzing. Dit heeft hij kennelijk niet gedaan anders had hij nooit 2 lonten proberen aan te steken. Aangezien er duidelijk op een van de lonten reserve lont staat.

    Voor de rest erg sneu dit gun je niemand
    Les 3 Met gestrekte hand aansteken / Niet met je hoofd boven het vuurwerk hangen.

  10. Deze gebruiker waardeert kapiteinkonijn voor het bericht:


  11. #6
    VWC-Lid Timitraat's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 december 2013
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    316
    Thanks
    715
    219 waarderingen in 92 posts
    Verschrikkelijk voor die kerel natuurlijk maar ik snap zelf nou niet echt dat hij niet begrijpt dat het toch een beetje zijn eigen schuld was. Ik bedoel, hij wil het reserve lont aansteken terwijl het eerste lont al aan staat, en gaat er dan nog recht met zijn hoofd boven hangen ook? Of lees ik dit verkeerd?

  12. Deze gebruiker waardeert Timitraat voor het bericht:


  13. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Berichten
    394
    Thanks
    58
    188 waarderingen in 117 posts
    Zeer zeer triest voor hem. Maar over de lonten zit een stikker waar op staat gewone lont en reserve lont. En ook staat er duidelijk bij indien niet afgaan 15 minuten wachten en dan pas reserve lont aansteken. Ik gun dit uiteraard niemand maar ik vind wel dat het gedeeltelijk zijn eigen schuld is. Bovendien nooit je hoofd boven het vuurwerk houden (oke ik weet wel dat dit nog wel eens vergeten wordt).

    Even iets anders ik vind dit dus echt smerige propaganda tegen het vuurwerk. Lees niks anders dan dit soort ***** berichten in media
    ook bekend op avp met de zelfde naam

  14. Deze gebruiker waardeert pietjelol voor het bericht:


  15. #8
    VWC-Lid Rowy Vuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2010
    Berichten
    786
    Thanks
    320
    1.011 waarderingen in 397 posts
    Naam: Gebruik je verstand.jpg
Bekeken: 327
Grootte: 106,1 KB

    Zucht......

    BTW, ben trouwens toch van overtuigd dat als men gewoon een 100sh aan 1 stuk, of in 1 doos legaal maakt dat dat ook een hoop ellende scheelt.
    geen ge*** meer met doorloten voor de gewone mensen die iets moois willen.
    Pak je toch het illegale ook gelijk mee.....
    en veiliger
    www.rowyvuurwerk.nl

  16. Deze 6 gebruikers waarderen Rowy Vuurwerk voor het bericht:


  17. #9
    VWC-Lid --sjon beton--'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    2.041
    Thanks
    3.273
    904 waarderingen in 519 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rowy Vuurwerk Bekijk bericht
    Naam: Gebruik je verstand.jpg
Bekeken: 327
Grootte: 106,1 KB

    Zucht......

    BTW, ben trouwens toch van overtuigd dat als men gewoon een 100sh aan 1 stuk, of in 1 doos legaal maakt dat dat ook een hoop ellende scheelt.
    geen ge*** meer met doorloten voor de gewone mensen die iets moois willen.
    Pak je toch het illegale ook gelijk mee.....
    en veiliger
    ookal maak je 100.000sh er zit dan alsnog een hoofd en reserve lont op.
    wie bedenkt er nou om die 2 lonten tegelijk aan te steken.................

  18. Deze 2 gebruikers waarderen --sjon beton-- voor het bericht:


  19. #10
    VWC-Lid sander17's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 februari 2007
    Locatie
    container op zee
    Berichten
    309
    Thanks
    51
    114 waarderingen in 55 posts
    Je noemt hetgeen jou is overkomen een ongeluk, geen risicovolle actie.
    Je denkt altijd: dat gebeurt mij niet. Je ziet de beelden op de televisie en denkt dan: die mensen zullen wel gestunt hebben. Nu pas besef ik dat het iedereen kan gebeuren.

    nou klinkt ***lig maar dit is in mijn ogen stunten en ik weet zeker dat bijna niemand 2 lonten probeert aan te steken.
    ik snap dat echt niet !!

  20. Deze gebruiker waardeert sander17 voor het bericht:


  21. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 december 2011
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    110
    Thanks
    233
    83 waarderingen in 36 posts
    Ja, als je niet weet hoe je met vuurwerk omgaat, lees je toch op zn minst even de gebruiksaanwijzing? Lees verder dat ie "het spul nooit meer aanraakt".Lijkt me voor iedereen veiliger! Begrijp verder niet waarom die in de uitkering zit, met 1
    oog kan je ook prima werken lijkT me.

  22. Deze gebruiker waardeert r-blue voor het bericht:


  23. #12
    VWC-Lid Black Dragon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 december 2009
    Berichten
    3.270
    Thanks
    3.636
    5.086 waarderingen in 1.558 posts
    Ik gun het absoluut niemand laat dat duidelijk wezen! Vuurwerk ongeluk zit soms in een klein hoekje, maar dit is echt door toedoen van nalatig handelen gebeurt, zoals ik het zie. Ik kan me ook echt niet voorstellen dat ze dachten dat allebei de lontjes aan moesten. Alsof ze voor de allereerste keer in hun leven zoiets aansteken. ...nog ff gauw dat andere lontje ook aan... Dure les! Spijtig!
    Eind goed, Knal goed!

  24. Deze 3 gebruikers waarderen Black Dragon voor het bericht:


  25. #13
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    De wijze les van bonte zou zijn verbod verbod ik snap het soms niet waarom we dit behandelen, arno lacht zich dood hij hoeft zelf niks meer te doen zo.niet dat hij alleen niks meer hoef te doen maar het tegen geluid word zelfs aangeleverd door de groep waar hij het niet eens van verwacht DE VUURWERKLIEFHEBBER en het gênante aan dit verhaal is dat het nog gaat om legaal ook dus dubbel munitie voor hem.

  26. Deze gebruiker waardeert chappie voor het bericht:


  27. #14
    VWC-Lid Rowy Vuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2010
    Berichten
    786
    Thanks
    320
    1.011 waarderingen in 397 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
    de wijze les van bonte zou zijn verbod verbod ik snap het soms niet waarom we dit behandelen, arno lacht zich dood hij hoeft zelf niks meer te doen zo.niet dat hij alleen niks meer hoef te doen maar het tegen geluid word zelfs aangeleverd door de groep waar hij het niet eens van verwacht de vuurwerkliefhebber en het gênante aan dit verhaal is dat het nog gaat om legaal ook dus dubbel munitie voor hem.
    idd !!! .......
    www.rowyvuurwerk.nl

  28. Deze gebruiker waardeert Rowy Vuurwerk voor het bericht:


  29. #15
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.993
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door r-blue Bekijk bericht
    Ja, als je niet weet hoe je met vuurwerk omgaat, lees je toch op zn minst even de gebruiksaanwijzing? Lees verder dat ie "het spul nooit meer aanraakt".Lijkt me voor iedereen veiliger! Begrijp verder niet waarom die in de uitkering zit, met 1
    oog kan je ook prima werken lijkT me.
    Het zal op deze jongen echt wel de nodige impact hebben gehad. Ondanks ondeskundig gebruik vind ik dat jij niet kunt uitmaken of hij al dan niet weer aan het werk moet. Als zoiets je overkomt is het in mijn ogen echt wel te begrijpen dat je het even wat rustiger aan doet om het een en ander te verwerken.
    December Will Be Magic Again!!

  30. Deze 5 gebruikers waarderen Happiness voor het bericht:


Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •