Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12
  1. #1
    VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 april 2008
    Berichten
    4.049
    Thanks
    1.541
    654 waarderingen in 423 posts

    doorlonten niet meer van deze tijd

    jaren geleden heeft er topic gestaan op het forum waar iedereen zijn projecten in deelde .
    Foto s filmpjes etc etc
    ik merk naar mate de jaren dat het bouwen van je eigen combinatie niet meer word besproken .
    heeft dat soms te maken met dat we tegenwoordig die grote showboxen hebben, of heeft dat te maken met dat we dat niet meer doen .
    En wat is je reden om dat niet meer te doen .
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 oktober 2011
    Berichten
    254
    Thanks
    69
    375 waarderingen in 110 posts
    Ik denk dat je daar best is gelijk in kan hebben!
    Nou je het zegt denk ik daar ineens over na.
    Een aantal jaren geleden maakten we nog grote projecten op pellets met een berg visco

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 september 2009
    Locatie
    Harderwijk
    Berichten
    145
    Thanks
    18
    93 waarderingen in 50 posts
    Huh, doorlonten mag toch helemaal niet?

    Ik lont er elk jaar nog lekker op los, alleen ben zelf ook wel meer met elektrisch ontsteken aan het schieten.

    De shows die ik na 0:00 uur doe, die lont ik door. Dit vooral om het gemak om niet dan alles nog te moeten aansluiten en na een paar glaasjes wel net zo veilig.
    Nu de wetgeving is veranderd zal ik ook geen dagshow meer doen en die lonten ik ook altijd door.
    Ik ga er heerlijk mee door, en zal op 31 december weer de blaren op mijn vingers hebben van het aantrekken van alle ty-raps en afscheuren van alle ducktape die ik er dan doorheen jaag.

    Nu alleen nog wat lont verzamelen.

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 oktober 2011
    Berichten
    254
    Thanks
    69
    375 waarderingen in 110 posts
    Tegenwoordig hebben we idd steeds meer cakeboxen die simpel te verbinden zijn.
    Of er word gebruik gemaakt van elektronische schietkisten wat ook erg handig en vet is
    Mijn reden is dat ik nu liever stuk voor stuk wil stoken, of een aantal van hetzelfde product tegelijk.
    Met doorlonten enzo werkt het allemaal niet zo secuur, vooral als je je producten op film wilt zetten.

  5. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 september 2009
    Locatie
    Jacoba van Beierenlaan 1
    Berichten
    222
    Thanks
    147
    137 waarderingen in 61 posts
    Denk dat het kwa regels hier binnenkort ook niet meer mogelijk is om ''legaal'' door te lonten zoals de shops het de afgelopen jaren deden.
    Alleen je collectie mag stunten!

  6. #6
    VWC-Lid dinoroel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 november 2005
    Locatie
    Voorhout
    Berichten
    955
    Thanks
    297
    576 waarderingen in 265 posts
    Doorlonten gebeurt nog steeds, je hoeft maar een paar video's in het forum gedeelte daarvoor te bekijken. Ja, we hadden ooit een forum topic met instructies (Is dat er niet nog steeds?), maar het bespreken van doorlonten heeft op vuurwerkcrew volgens mij nog nooit een prio gekregen.

    (edit)

    Het doorlont topic.
    Alles is mogelijk, zeer weinig is zeker.

  7. #7
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.169
    Thanks
    5.479
    6.280 waarderingen in 3.009 posts
    Ik denk dat er nog altijd mensen zijn die er zelfs de voorkeur aan geven om losse cakes door te lonten ipv voorbekokstoofde pakketten met dubbele lont te gaan verbinden, veel meer vrije keus in samenstelling.

    Daarbij blijven de projectjes met pijlen en single shots e.d. ook nog wel bestaan, meer vrijheid in keus van effect en snelheid (+ de lol van het bedenken en knutselen), en blijft het ideaal om meerdere van dezelfde cakes steppend/gelijk te verbinden of mooie overgangen tussen diverse losse cakes in een showtje voor elkaar te krijgen.

    Laat staan de echte freaks die echte showtjes schieten, die kopen echt niet allemaal showboxen maar gaan mooi een selecte keus aan de schietkistjes koppelen, dan wel lekker visco'en op pallets.

    Nope, het blijft wel bestaan. De showbox is meer een gemak, het knutselen zal aan de meeste freaks blijven knagen om hún uitgekiende perfecte showtje te maken.

  8. Deze 4 gebruikers waarderen Richardus voor het bericht:


  9. #8
    VWC-Lid kwintos's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 augustus 2008
    Berichten
    6.423
    Thanks
    7.524
    4.870 waarderingen in 2.485 posts
    Gewoon overlappend lonten kan je mooie projecten bouwen dat is juist het leukste.
    Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

  10. Deze 3 gebruikers waarderen kwintos voor het bericht:


  11. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 december 2013
    Berichten
    63
    Thanks
    97
    93 waarderingen in 29 posts
    binnenkort een project met ongeveer 60x3'' en 5x5'' maken voor iemand op aanvraag, dus even crea bea doen! haha

  12. Deze gebruiker waardeert TheCoon voor het bericht:


  13. #10
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Niet helemaal mee eens. De standaard doorlontboxen die je in de winkel kunt kopen hebben niet altijd alle gewilde cakes danwel effecten. Misschien voor de doorsnee papa die één of twee grote dingen wilt afsteken een prima oplossing maar wij liefhebbers weten wel beter toch!

  14. Deze gebruiker waardeert Ruben voor het bericht:


  15. #11
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.690
    1.907 waarderingen in 812 posts
    Ik denk dat mensen ook voorzichtiger zijn geworden met het plaatsen van grote hoeveelheden, consumenten vuurwerk wel te verstaan. Als je hoort dat er lui worden opgepakt die meer dan 25kg hebben, zelfs met consumenten vuurwerk wordt je al als crimineel gezien.

  16. Deze gebruiker waardeert Thresher voor het bericht:


  17. #12
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.970
    Thanks
    2.330
    3.389 waarderingen in 1.554 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thresher Bekijk bericht
    Ik denk dat mensen ook voorzichtiger zijn geworden met het plaatsen van grote hoeveelheden, consumenten vuurwerk wel te verstaan. Als je hoort dat er lui worden opgepakt die meer dan 25kg hebben, zelfs met consumenten vuurwerk wordt je al als crimineel gezien.
    Wou het posten, maar je was mij voor.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •