Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 28
  1. #1
    VWC-Lid fczwolle99's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2009
    Berichten
    136
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Reden 3 dagen vuurwerk

    Hallo,

    Ik vroeg me af: wat is de reden dat vuurwerk maar 3 dagen verkocht mag worden??
    Waarom mag het niet het hele jaar door verkocht worden? (kom niet met antwoorden van dat staat in de wet)
    Wat is de reden dat het zo in de wet staat?

  2. #2
    VWC-Lid fritsie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 oktober 2005
    Locatie
    haaglanden
    Berichten
    946
    Thanks
    242
    911 waarderingen in 287 posts
    Om de overlast te beperken.
    Stunt niet met vuurwerk, dat doen wij al.

  3. #3
    VWC-Lid Lunig's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 juli 2008
    Berichten
    334
    Thanks
    22
    56 waarderingen in 10 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fczwolle99 Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik vroeg me af: wat is de reden dat vuurwerk maar 3 dagen verkocht mag worden??
    Waarom mag het niet het hele jaar door verkocht worden? (kom niet met antwoorden van dat staat in de wet)
    Wat is de reden dat het zo in de wet staat?
    Omdat ze dat in de eerste en tweede kamer een goed idee vonden!

    Nee zonder ongein, je mag maar een dag in het jaar vuurwerk afsteken, dan is het toch niet nodig om het 365 dagen te verkopen? dan breng je consumenten alleen maar in de verleiding om ook op andere dagen in het jaar vuurwerk af te gaan steken.

  4. #4
    VWC-Lid dennis-pyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.976
    Thanks
    1.700
    1.521 waarderingen in 566 posts
    Daar komt nog is bij kijken dat belgen met speciale gelegenheden bij de gemeente een vergunning kunnen aanvragen om wat vuurwerk te ontsteken bij bruiloften etc.

    Daar hoef je hier in Nederland niet mee aan te komen. Dus het hele jaar door vuurwerk verkopen is in Nederland ook niet nodig
    Al zouden wij freaks dat natuurlijk niet erg vinden
    Laatst gewijzigd door dennis-pyro; 27 september 2010 om 15:32
    Stoken tot we er bij neervallen!!

  5. #5
    VWC-Lid aadjogfanaat's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 november 2008
    Berichten
    432
    Thanks
    14
    68 waarderingen in 42 posts
    @ lunig: ik vul je even aan. En om de drukte met de verkoop voor de ondernemers te spreiden hebben ze dat verdeeld.

  6. #6
    VWC-Lid fczwolle99's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2009
    Berichten
    136
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Van mij mag het hele jaar wel verkocht+afgestoken worden.;)
    In België gaat het ook gewoon goed;)

  7. #7
    VWC-Lid Lunig's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 juli 2008
    Berichten
    334
    Thanks
    22
    56 waarderingen in 10 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aadjogfanaat Bekijk bericht
    @ lunig: ik vul je even aan. En om de drukte met de verkoop voor de ondernemers te spreiden hebben ze dat verdeeld.
    klopt, hoewel ik van mening ben dat 3 dagen voor sommige ondernemers nog steeds te kort is. Rijen van 3 a 4 uur zijn helaas een bekend fenomeen hier in Nederland.

  8. #8
    VWC-Lid aadjogfanaat's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 november 2008
    Berichten
    432
    Thanks
    14
    68 waarderingen in 42 posts
    idd, en om als overheid en consument dan maar te zeggen dat ze dan moeten uitbreiden en meer personeel moeten aannemen is ook erg kort door de bocht. Soms is daar geen mogelijkheid voor en vaak is dat te duur. Een paar dagen langer de tijd geven lijkt mij de beste oplossingen. En tevens mogen wat mij betreft de regels qua vervoer ook wel worden aangepast. Alle stalen kooien en ander verpakkingsmateriaal kost de ondernemer ook heel erg veel tijd en geld.

  9. #9
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.777
    Thanks
    3.299
    11.381 waarderingen in 5.130 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lunig Bekijk bericht
    klopt, hoewel ik van mening ben dat 3 dagen voor sommige ondernemers nog steeds te kort is. Rijen van 3 a 4 uur zijn helaas een bekend fenomeen hier in Nederland.
    Die vierde verkoopdag die je vroeger had is er inderdaad al weer jaren geleden van af gehaald en dit was volgens mij ook om de overlast te beperken. Waren wel goede tijden destijds, bijna een week van te voren knallen als er een weekend tussen de verkoopdagen zat
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  10. #10
    VWC-Lid -Ghost-'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 juli 2009
    Locatie
    N-H
    Berichten
    1.215
    Thanks
    1.055
    1.403 waarderingen in 505 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fczwolle99 Bekijk bericht
    Van mij mag het hele jaar wel verkocht+afgestoken worden.;)
    In België gaat het ook gewoon goed;)
    tja, helaas zal de mentaliteit onder drie kwart van de nederlandse jongeren het niet toelaten dat er ooit hier het hele jaar door verkoop zal zijn. Uiteraard zijn er echte freaks die er normaal mee omgaan, maar laten we realistisch zijn, er zijn ook een hele boel pubers die dingen slopen en mensen tot last zijn. Dat is denk ik ook meteen de rede dat we hier maar één dag mogen stoken. Nederland is niet echt met belgie te vergelijken als het om vuurwerk gaat, denk dat dat ook wel komt door de overdreven (negatieve) aandacht die de media aan vuurwerk geeft. Als we er nooit wat over zouden horen zou er ook veel minder gesloopt worden denk ik.

  11. #11
    VWC-Lid Rembo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    333
    Thanks
    8
    26 waarderingen in 13 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lunig Bekijk bericht
    klopt, hoewel ik van mening ben dat 3 dagen voor sommige ondernemers nog steeds te kort is. Rijen van 3 a 4 uur zijn helaas een bekend fenomeen hier in Nederland.
    Op basis van deze gegevens zou een volle week veel toepasselijker zijn vind ik. Niemand houd er van om lang in de rij te staan. En inderdaad om winkeliers tegemoet zou komen zouden 3 dagen best wat meer mogen worden.

    Wat ik ook apart vind is dat er op zondag geen vuurwerk verkocht mag worden. Hier bij ons in de buurt zijn 2 stadjes waar op zondag altijd alle winkels open zijn. Beetje raar dat de winkels die dan vuurwerk verkopen wel open zijn, maar geen vuurwerk mogen verkopen

    groet

  12. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2009
    Berichten
    2.445
    Thanks
    868
    1.647 waarderingen in 768 posts
    Ik vind het persoonlijk niet erg. Ik snap dat het voor die winkeliers minder is, maar ik vind die 3 dagen echt kicken! Echt gewoon 3 doldwaze dagen (fpm).
    Dit maakt het speciaal, en dit maakt de eventuele tripjes naar belgië ook weer speciaal.
    Je hebt nu echt 3 dagen waarin je non-stop bezig bent met vuurwerk. Als dit in een week veranderd, hangt er toch weer een andere sfeer omheen.
    Begrijp me niet verkeerd, ik ben een grote liefhebber, maar als het langer of zelfs heel het jaar verkocht zou worden hier; is het unieke wat wij in Nederland hebben eraf.

  13. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    In het volgende topic vind je nog wat meer informatie over verkoop-en afsteektijden van vroeger:


    http://www.vuurwerkcrew.nl/forum/showthread.php?t=10640

  14. #14
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.777
    Thanks
    3.299
    11.381 waarderingen in 5.130 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rembo Bekijk bericht
    Wat ik ook apart vind is dat er op zondag geen vuurwerk verkocht mag worden. Hier bij ons in de buurt zijn 2 stadjes waar op zondag altijd alle winkels open zijn. Beetje raar dat de winkels die dan vuurwerk verkopen wel open zijn, maar geen vuurwerk mogen verkopen
    Omdat je dan weer terecht komt op vier verkoopdagen, terwijl er in de andere steden die geen verkoop zondag er gewoon drie zouden hebben
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  15. #15
    VWC-Lid Rembo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    333
    Thanks
    8
    26 waarderingen in 13 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Omdat je dan weer terecht komt op vier verkoopdagen, terwijl er in de andere steden die geen verkoop zondag er gewoon drie zouden hebben
    Ja maar dat geld dan toch voor alle winkels. Stel dat er een reclame actie is die in week XX loopt. Dan hebben winkels 6 dagen om deze actie uit te voeren. En winkels die op zondag wel open zijn 7 dagen. Dan zou dat toch ook niet mogen

    Achja zolang ze maar blijven verkopen toch

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •