Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 24
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 oktober 2005
    Locatie
    Limburg (NL)
    Berichten
    4.794
    Thanks
    2.000
    4.517 waarderingen in 1.264 posts

    Vuurwerkliefhebbers in de Media

    De vraag in dit topic is eigenlijk heel erg simpel. Zijn er mensen die om de een of andere reden met vuurwerk als onderwerp in de media zijn verschenen?
    Zo ja, lijkt het me erg leuk om deze berichten hier, het liefst met foto natuurlijk, te verzamelen.

    Zelf heb ik een tweetal keren in de krant gestaan, waarvan hieronder het grootste interview was.

    Om mijn doel, Vuurwerk zo positief mogelijk naar buiten brengen, voor een gedeelte te verwezenlijken heb ik afgelopen jaar een interview gehad in Dagblad de Limburger. De foto met bijbehorende tekst vind je hieronder






    Dus zijn er mensen die ook in de media zijn geweest n.a.v. vuurwerk? deel het hier met ons!

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 oktober 2005
    Locatie
    Limburg (NL)
    Berichten
    4.794
    Thanks
    2.000
    4.517 waarderingen in 1.264 posts
    Niemand die zelf eens een keer in de krant of op het nieuws is geweest aangaande vuurwerk?:O

  3. #3
    VWC-Lid aadjogfanaat's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 november 2008
    Berichten
    432
    Thanks
    14
    68 waarderingen in 42 posts
    Wel een keer onherkenbaar op tv, maar daar heb ik geen filmpje van ofzo.

  4. #4
    VWC-Lid hardcore0438's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 januari 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.243
    Thanks
    799
    1.516 waarderingen in 528 posts
    onze lokale dealer! 2x zelfs ,zal hem is opzoeke
    ffffffffff

  5. #5
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.014
    6.948 waarderingen in 1.827 posts
    Afgelopen jaar op de radio vanuit de showroom tijdens de verkoopdagen.
    Was een leul gesprek waarbij ik ook eens de positieviteit heb kunnen uitbrengen in de media over onze traditie etc.
    Wie weet komen ze dit jaar weer langs want men vond het erg gezellig on mooi om te zien hoe het er in die laatste drie dagen aan toe gaat.
    Extreme Pyromaniac for life.

  6. #6
    VWC-Lid roelwijngaarden's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 juni 2007
    Berichten
    400
    Thanks
    537
    1.213 waarderingen in 220 posts
    Het is alweer even geleden.. Cameo en ik zijn op 10 januari 2009 uitgenodigd bij Radio Discus (een lokaal radiostation van Zuid Holland) om onze standpunten uit te leggen. Mede gesprek partners waren o.a. Arno Bonte en David Rietveld. Lees meer in het topic op VWM:
    KLIK HIER
    Cameo (en een kudde AVPers ) hebben bij een TV programma van "Lange Frans" (heeft die sukkel geen normale naam?) hun ideeën kunnen ventileren, d.w.z. dat was toegezegd. In de praktijk moest het programma concluderen dat vuurwerk levensgevaarlijk is, zo werd de discussie geleid. De meest grove leugens vlogen over tafel (NL consu vuurwerk welke dodelijke slachtoffers maakt, etc); mensen met wél kennis van zaken die dit wilde weerleggen met feiten werden de mond gesnoerd. Een walgelijk vertoning, Nick word nog pissig als we het er over hebben.
    www.roelwijngaarden.com, vuurwerklabels toen & Nu

  7. #7
    VWC-Lid Cameo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.163
    Thanks
    85
    316 waarderingen in 70 posts
    Klopt Roel. Bij die tv-uitzending met Lange Frans mocht o.a. Pieter een verhaal doen, maar de presentator zorgde vervolgens voor het nadrukkelijk negatieve smaakje. Iemand die al rappend azijn van mayonaise kan maken, dat vind ik van Lange Frans. Kwam met een zielig verhaaltje over een familielid dat hoegenaamd door een Nederlands stukje vuurwerk om het leven was gekomen. Details over een dode tijdens een oudejaarsnacht zijn echter vaak terug te vinden in nieuwsartikelen en jawel ... het bleek om een foutief afgestoken stuk professioneel vuurwerk te gaan. Nee, laat ik die uitzending maar weer snel vergeten. Slecht voor mijn bloeddruk

    Nu moet ik zeggen dat contact met de media voor mij sowieso nog nooit een bevredigend gevoel heeft gegeven. In diverse radio-interviews of debatten wordt vooraf door de redactie het beeld geschetst dat er sprake zal zijn van een gelijkwaardige gesprekstijd met een onpartijdige gespreksleider. Zodra echter het lampje "On Air" gaat branden, merk je al snel dat men slechts op zoek is naar een "Punchbag" om onderwerpfrustraties op bot te vieren.

    Het gesprek bij Nieuwsradio, eind december 2009, waarbij ik zou mogen discussiëren met mijn "goede vriend" Dr. de Faber, mag in dat opzicht als kenmerkend dieptepunt worden aangemerkt. 90% van de tijd volgden er stellingen als;"Australie heeft vuurwerk gewoon verboden. Dan kunnen wij dat toch ook gewoon doen?!" en vage vergelijkingen met de Golfoorlog die mij qua relevantie nog steeds compleet ontgaan. In de paar % tijd dat ik mocht reageren heb ik geen zin kunnen afmaken.

    Slechts 1x is er contact geweest met de media, waarbij ik het gevoel had dat er goed geluisterd werd. Het programma Nova (begin december 2009) nam contact met mij op, waarbij ik tijdens een telefonisch interview het gevoel had een integer en kritisch iemand aan de telefoon te hebben. Deze man werd enthousiast over de acties die we met VuurwerkVeilig en Vuurwerktraditie hadden opgezet, maar stelde ook goede kritische vragen. Ik had er dus een goed gevoel over en zag uit naar de uitzending die in de kerstweek zou volgen. Helaas ... de uitzending werd om vage redenen geschrapt. Het zal wel niet negatief genoeg geweest zijn ... zucht ...
    -= Will I ever grow up? Hope not! :wink: =-
    Site admin van [COLOR=DarkRed][URL=http://www.vuurwerkmuseum.nl]Het Vuurwerkmuseum[/URL] [/COLOR]

  8. #8
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Ik heb ook zo iets mogen meemaken vorig jaar.. dit keer gaat het om het reportage programma Zembla. Normaal heb ik dit programma erg hoog zitten om hun zeer diepgaande, gedetailleerde, onthullende en scherpe reportages.

    toen ik er dus van hoorde dat Zembla een reportage maakte met als onderwerp vuurwerk was dan ook blij verrast. Men had interviews opgenomen met Hayo Wolff, vuurwerk winkels in Rotterdam, kwam draaien bij een bijeenkomst van vuurwerkdetailisten, vrom, en dergelijke wat ook in Rotterdam was.

    Kortom een reportage die wel het een en ander zou bloot leggen omtrent het transport en opslag gebeuren van vuurwerk in Nederland, met alle onlogische en bijna ondoorgrondelijke wetgeving daar om heen.

    Ik heb er zelfs beelden (vuurwerkshows, en set-up beelden) uit mijn eigen archief voor beschikbaar gesteld dat ze konden gebruiken in de reportage. Helaas deze reportage is ook gesneuveld. Kennelijk was deze ook hier niet ver genoeg negatief voor onze anti-vuurwerk vrienden.

    Want ze zou aardig het een en ander blootleggen wat betreft de wetgevingen en hoe daar bijna niet mee te werken is.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  9. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Ik kan hier dan ook niet achterblijven.

    1. Radio intervieuw 28 december 2008 "Thuis in West Friesland"
    Zie topic : http://www.vuurwerkcrew.nl/forum/showthread.php?t=8929

    2. Spreker tijdens het Symposium Stichting Staat het Vuren 10 december 2008
    http://www.vuurwerkcrew.nl/forum/showthread.php?t=8621
    http://www.vuurwerkcrew.nl/forum/showthread.php?t=8840

    3. Deelname aan het televisieprogramma " Ik wed dat ik het kan"

    4. En dan nog een intervieuw in het kerstnummer van een blad waar ik inmiddels de naam van vergeten ben. Ga ik nog opzoeken!!

  10. #10
    VWC-Lid roelwijngaarden's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 juni 2007
    Berichten
    400
    Thanks
    537
    1.213 waarderingen in 220 posts
    Hmm, het verhaal van RedBaron bevestigd weer eens mijn idee over journalistiek in Nederland; op een uitzondering na gedragen de meeste zogenaamde onafhankelijke journalisten zich uitermate vooringenomen. Vuurwerk moet voor de meeste hoernalisten afgerukte ledematen, opgeblazen bushokjes en zielige huisdieren betekenen, dat scoort namelijk. Als jij met een positief verhaal komt, bijvoorbeeld dat vuurwerk een feestartikel is, verdraaien ze het verhaal zo dat het toch uitdraait op narigheid.
    Kom je met bewijzen dat een afgerukte hand niet is veroorzaakt door een stukje NL consu vuurwerk maar met een stuk prof vuurwerk dan negeren ze je of je krijgt een IP ban op een forum van een krant bijvoorbeeld. En zo kennen we nog tientallen voorbeelden.
    Media in NL over vuurwerk? Ik heb ze inmiddels uitgekotst. Ongezien de t..
    Grtz, Roel.
    www.roelwijngaarden.com, vuurwerklabels toen & Nu

  11. #11
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Dat ze beter eens een voorbeeld nemen aan de Belgische en duitse media. Het duitse WDR dat altijd live shows uit Keulen, en Dusseldorf uitzend. En de Belgische media die nogal eens een bij de opbouw van een show kmt kijken. En dan goede vragen stelt over hoe het een en ander werkt. en wat men kán verwachten. Hier 2 voorbeelden van het Antwerpse regionale TV Station A-TV met Hayo Wolff in de hoofdrol:

    de voorbereidingen voor de Tall Ship races:

    http://www.atv.be/item/slotevent-tall-ships-race

    De voorbereidingen voor het oud en nieuw vuurwerk in Antwerpen:

    http://www.atv.be/item/voorbereiding-vuurwerk
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  12. #12
    VWC-Lid Daphy111's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 december 2007
    Locatie
    Knallert
    Berichten
    142
    Thanks
    10
    16 waarderingen in 11 posts
    Voor 2 jaar terug stond ik in de plaatselijke krant, omdat ik de 3e prijs had gewonnen met de vuurwerkprijsvraag! Zal de foto eens even opzoeken en inscannen!
    1 + 1 = 3

  13. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    25 februari 2008
    Locatie
    Beringen-Paal, Limburg, België
    Berichten
    233
    Thanks
    59
    47 waarderingen in 16 posts
    Overgang van 2008/2009. VRT kwam op oudjaarsavond mijn show filmen en interview afnemen. Werd toen uitgezonden op één, de nationale zender in Vlaanderen, tijdens het nieuws. Ik geloof dat een paar onder jullie dat nog wel weten. Ik kreeg toen hele leuke commentaren van jullie. ;)
    Naar aanleiding hiervan stond er ook een artikel over mij en mijn show in Het Laatste Nieuws, en in Het Belang Van Limburg.

  14. #14
    VWC-Lid Dinkydau's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 september 2009
    Locatie
    Klaud
    Berichten
    957
    Thanks
    505
    611 waarderingen in 236 posts
    Ik ben een keer geïnterviewd in een vuurwerkwinkel. De journalist vroeg een hoop maar er werd alleen uitgezonden hoe ik opnoemde wat ik gekocht had, jammer, want ik deed mijn uiterste best wat zinnigs op tv te krijgen.

  15. #15
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ronaaron Bekijk bericht
    Overgang van 2008/2009. VRT kwam op oudjaarsavond mijn show filmen en interview afnemen. Werd toen uitgezonden op één, de nationale zender in Vlaanderen, tijdens het nieuws. Ik geloof dat een paar onder jullie dat nog wel weten. Ik kreeg toen hele leuke commentaren van jullie. ;)
    Naar aanleiding hiervan stond er ook een artikel over mij en mijn show in Het Laatste Nieuws, en in Het Belang Van Limburg.
    ik kan me dat interview nog herinner.. kan het echter niet meer terug vinden. Toch heb ik van Het Nieuwsblad een interview van je terug gevonden:

    Vuurwerkvrienden dromen al van 2010


    BERINGEN - - Wie het beste particuliere vuurwerk van Limburg wou bewonderen op oudejaar, moest waarschijnlijk in de Heidevelstraat in Paal bij Beringen zijn. Daar vlogen voor bijna 2.000 euro aan vuurpijlen door de lucht. Initiatiefnemer was Ronald Engler van de 'Leuke Vuurwerkmensen Club'.


    'Onze internetverenging wisselt op het forum het hele jaar door tips uit met elkaar', legt Ronald uit. 'Alle echte vuurwerkfanaten - waaronder dus mezelf - kunnen zo nieuwe ideeën op doen. Ook vuurwerk is tenslotte gevoelig aan mode en trends. Elk jaar komen er wel nieuwe effecten bij. En die willen we vanzelfsprekend graag kennen en uitproberen.' Hoogtepunt van de leden is zonder twijfel nieuwjaarsnacht. 'Ik ben al vroeg in het jaar het vuurwerk voor nieuwjaarsnacht aan het voorbereiden. Voor 2.000 euro schiet ik in de lucht. Regelmatig koop ik dan ook nieuwe vuurpijlen. En die zijn allemaal bestemd voor de jaarwissel. En zeg nu zelf: is er iets spectaculairder om een nieuw jaar mee te beginnen?', stelt Ronald. Op 31 december kort voor middernacht stond de hele buurt in Beringen dan ook vol verwachting te kijken. Zij werden getrakteerd op bijna een kwartier vuurwerkspektakel van de bovenste plank. 'Het geeft een geweldig gevoel om al die pijlen door de lucht te zien gaan. En zoals je ziet, hechten we ook veel belang aan veiligheid. We hebben geen spijt dat het achter de rug is, want ik plan mijn vuurwerk voor 2010 al.'
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •